آمار هولناک جنایات سعودی‌ها در یمن

یک سازمان حقوق بشری با انتشار گزارشی از کشته و مجروح شدن بیش از ۱۳ هزار زن و کودک یمنی طی ۲ هزار و ۴۰۰ روز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن خبر داد.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز به نقل از الکوثر، سازمان “انتصاف” که در زمینه حقوق زنان و کودکان فعالیت دارد روز جمعه در گزارشی اعلام کرد، طی ۲۴۰۰ روز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، ۱۳ هزار و ۱۹۹ زن و کودک کشته و مجروح شده اند.
بر اساس این گزارش طی این مدت، ۶ هزار و ۲۶۶ زن و کودک یمنی کشته شده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۸ نفر زن و سه هزار و ۸۱۸ نفر کودک بودند.
۶ هزار و ۹۷۹ زن و کودک یمنی نیز در مدت ۲۴۰۰ روز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن مجروح شده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۲۲ نفر زن و ۴ هزار و ۱۵۷ نفر کودک هستند.
همچنین وزارت حقوق بشر یمن اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که ۴۳ هزار و ۵۸۲ غیرنظامی از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور کشته شدند.
“مارک لوکوک” Mark Lowcock معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اخیرا اوضاع انسانی در یمن را فاجعه بار خواند و اعلام کرد، یمن بدترین بحران انسانی در جهان را پشت سر می‌گذارد.
نزدیک به ۷ سال است که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان به یمن حمله کرده و مناطقی از آن را نیز تحت اشغال خود درآورده است. عربستان در حالی مدعی موافقت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که این کشور را هدف حملات بی‌امان خود قرار داده و از سوی دیگر مقامات دولت نجات ملی یمن نیز بار‌ها تأکید کرده‌اند که تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکند و محاصره را پایان نبخشد، طرح پیشنهاد آتش‌بس را بی فایده می‌داند.
محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی سبب کمبود شدید مشتقات نفتی در این کشور شده است و نبود سوخت ۱۵۰۰ بیمارستان و مرکز بهداشتی در این کشور را با خطر بسته شدن مواجه کرده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− دو = 7