آیت الله رمضانی: ضرورت آشنایی مبلغان دینی با مردم کشورهای مختلف در اشاعه صلح

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از موسسه آینده روشن در حیطه صلح و مهدویت دیدن کرد و در جریان فعالیت های این موسسه قرار گرفت.

گزارش: آیات زین الدین

آیت الله «رضا رمضانی» پیش از بازدید در جمع مسؤول و اعضای هیئت علمی مؤسسه آینده روشن روشن اظهار داشت: مساله مهدویت همواره از دغدغه های فکری و مطالعااتی من بوده. زمانی که در کرج بودم، در جلسات ماهانه، مقوله انتظار را بررسی می کردیم، دغدغه هایی داشتم و با تجربیات زندگی  دغدغه های من افزایش یافت.

* خلأ در تبیین فرهنگ مهدویت

وی با بیان اینکه امروزه خلأ در تبیین مقوله مهدویت، افزود: اطلاعاتی که برخی آقایان درباره این موضوع دارند تخصصی نیست اما کار شما در ابعاد مختلف تخصصی و ارزشمند است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مناسب است برای تبیین موضوع “رحمت و مقاومت در حاکمیت حضرت مهدی(عج)” شماره ای از فصلنامه اختصاص داده شود، همایشی برگزار شود .

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: درباره تبلیغ فرهنگ مهدویت، باید به زبان و ادبیات بین الملل اشراف پیدا کنیم. برخی مفاهیم برای ما بدیهی است و آنها را مسلم می دانیم اما برای دیگران نظری است و در غرب با این مشکل مواجه هستیم. لذا اینکه ما مهدویت را برای مخاطبان با ادبیات آنها بفهمانیم خیلی مهم است و رعایت این اصل در نوشتار ما نیز تأثیر می گذارد. باید مبلغان بومی که با زبان منطقه آشنا هستند را تربیت کنیم و اگر به درستی مهدویت را بشناسیم و معرفی کنیم یقینا فضا در دنیا آماده می شود.

* ضرورت آشنایی مبلغان با ادبیات جهانی

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید دوباره بر آشنایی مبلغان با ادبیات بین المللی در حوزه مهدویت، تصریح کرد: نشستی با عنوان “آخر الزمان از دیدگاه تشیع و کاتولیک” برگزار شده بود؛ یکی از روحانیون در این نشست گفت “زمانی که امام زمان(عج) بیاید، دو سوم مردم جهان کشته می شوند.” افزون بر اینکه این سخن درستی نیست ـ چون این دسته از روایات از علی بن حمزه بطائنی است و روایات معتبری نیستند ـ این نفکر قابل قبول نیست.

وی درباره لازمه آشنایی با ادبیات بین المللی عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف باید از کارشناسان استفاده کنید. مثلا با دکتر لگنهاوزن، سهیل اسعد و … برای آشنایی با مناطق مختلف نشستهایی برگزار کنید. معرفی مهدویت مثل معرفی خود اسلام در اندونزی، با آفریقا و اروپا فرق می کند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 2 = چهار