استرداد «احمد جعفر» به آل خلیفه / جوانان انقلاب ۱۴ فوریه و جنبشهای اجتماعی

 حکومت صربستان یک شهروند مهاجرت کرده بحرینی را به رژیم آل خلیفه تحویل میدهد.

گزارش: آیات زین الدین

آقای «احمد جعفر» شهروند بحرینی مخالف آل خلیفه است که دولت صربستان می‌خواهد وی را به اتهامات واهی سیاسی به  منامه مسترد نماید.

“جنبش جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین” با صدور بیانیه شدیداللحنی، تصمیم دولت صربستان برای استرداد احمد جعفررا محکوم و رژیم آل خلیفه را مسئول او دانست.

ترجمه متن کامل بیانیه این جنبش به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنبش یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین تصمیم صربستان برای استرداد آقای “احمد جعفر” شهروند بحرینی معارض و مخالف آل خلیفه را محکوم می‌کند که علی رغم خواسته‌های بین المللی، دولت صربستان می‌خواهد به اتهام واهی در پرونده‌هایی با ماهیت سیاسی او را به رژیم آل خلیفه تحویل دهد. به حمد و سرویس‌های امنیتی او در خصوص هرگونه اقدام برای از بین بردن او زیر شکنجه هشدار می‌دهیم.

تصمیم استرداد مقامات صربستان مبنی بر بازگرداندن مخالف سیاسی بحرینی از طریق اینترپل اولین اقدام از سوی ریاست یک مقام اماراتی در این جایگاه اتخاذ شده است. ما همچنین نگران امنیت او هستیم و از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهیم که فوراً با مقامات آل خلیفه وارد مذاکره شوند و برای حفظ او برای و درنتیجه آزادی او فشار بیاورند، تا در زندان‌ها و سیاه چاله‌های تاریک مورد وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها توسط دستگاه رژیم آل خلیفه قرار نگیرد.

سکوت سازمان ملل و سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری و آنچه زندانیان سیاسی، عقیدتی و زندانیان حقوق بشر در بحرین و در معرض آن قرار می‌گیرند، باعث می‌شود که رژیم آل خلیفه به نقض حقوق بشر و اعمال شدیدترین اشکال سرکوب، شکنجه و نقض آشکار حقوق بشر سلول‌ها و سیاه چاله‌ها بیشتر ادامه دهد. اقشار انقلابی بحرین در بزرگترین انقلاب مردمی به خیابان‌ها آمدند و در شعار‌ها و مطالبات خود در خیابان ها، کوچه ها، میادین، میادین و در میدان مروارید “لؤلؤ” (میدان شهدا) خواستار سرنگونی آل خلیفه شدند و خروج دزدان آل خلیفه از بحرین و بازگشت به زباره و نجد یعنی همان جایی که آمدند را خواستار شدند.

آنچه که مردم مؤمن، قهرمان و انقلابی ما از حیث نقض گسترده حقوق بشر، به حاشیه رانده شدن، لغو تابعیت، از بین رفتن هویت و تغییر ترکیب جمعیتی کشور از طریق اعطای تابعیت‌های سیاسی و نشان دادن چشم انداز‌های عجیب وغریب ، تفاله‌های سازمان اطلاعات و گارد ریاست جمهوری سابق عراق و علاوه بر آن اعطای تابعیت به اردنی ها، مصری‌ها، پاکستانی ها، هندی‌ها و سودانی ها، کولی‌های سوریه و بقیه کشور‌ها به ویژه ارتش عربستان و امارات، همه آن‌ها برای آن است تا انقلاب مردمی را در هم بشکنند.

بیش از بیست هزار شهروند بحرینی بدترین شکنجه‌ها علیه آنان صورت میگیرد. در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ زندانی نیز که همچنان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به سر می‌برند در معرض فجیع‌ترین انواع شکنجه‌ها قرار دارند و حقوق بشر توسط مقامات رژیم ستمگر آل خلیفه همواره نقض می‌شود، همه به این دلیل است که اکثریت مردم بحرین خواستار حق تعیین سرنوشت خود هستند. سلسله دستگیری‌ها بر اساس قانون بدنام وشوم «امنیت دولتی» است که با «قانون سلامت ملی» جایگزین شد و می‌خواست برای استقرار یک نظام سیاسی کثرت گرا، دموکراتیک و نوشتن قانون اساسی جدید مدرن برای کشور که در آن مردم منشأ همه قدرت‌ها خواهند بود انجام پذیرد.

رژیم آل خلیفه با انقلاب مردمی بحرین با سیاست خشونت و سرکوب با گاز اشک اور سمی، گلوله‌های واقعی، ریختن خون‌های پاک و گرفتن جان بی گناهان، که بیش از ۲۰۰ شهید با گلوله‌های واقعی و شکنجه قرون وسطی به شهادت رسیدند و هزاران زخمی و هزاران نفر دستگیر شدند، برخورد کرده است؛ و همچنان هزاران زندانی، زندانی سیاسی، مدافعان حقوق بشر، علمای ربانی و رهبران مخالفان انقلاب شکوهمند ۱۴ فوریه، هنوز در سیاه چاله‌های تاریک زندان‌های مخوف آل خلیفه به سر می‌برند و روزانه در معرض هولناک‌ترین شکنجه‌ها قرار می‌گیرند.

جنبش یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین بار دیگر تأیید می‌کند که اقشار مردم ما که در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ میلادی به میدان آمدند و همچنان بر حق تعیین سرنوشت و خروج متجاوزان و اشغالگران به خصوص، قبیله آل خلیفه و آزادی همه بازداشت شدگان از جمله زندانی «احمد جعفر» که توسط مقامات صربستان تحویل داده شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت × = 7