انتقاد دیدبان حقوق بشر از رویکرد اتحادیه اروپا در برخورد با مسئله بحران پناهجویان افغانستان

دیدبان حقوق بشر از رویکرد اتحادیه اروپا در برخورد با مسئله بحران پناهجویان به شدت انتقاد کرده و آن را سنگدلانه و غیرانسانی خواند.

به گزارش سلام نیوز دیدبان حقوق بشر با انتقاد از رویکرد کشورهای اروپایی در برابر نحوه واکنش کشورهای اروپایی با پناهجویان افغان گفت: سران اتحادیه اروپا به جای نشان دادن همدردی به پناهجویان افغان پیام داده کسانی که از افغانستان فرار می‌کنند حتی نباید به فکر یافتن پناهگاه امن در اروپا باشند.

دیدبان حقوق بشر با اشاره به نشست اخیر وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ۳۱ آگوست نوشت: نماینده گان اتریش، دنمارک و جمهوری چک به معنای واقعی کلمه گفتند مهمترین پیام برای ارسال به افغان‌ها، ماندن در آنجا است و ما از منطقه برای کمک به شما حمایت خواهیم کرد.

هورست سیهوفر وزیر امور داخله جرمنی نسبت به وعده‌های مشخص برای اسکان مجدد مهاجران افغان هشدار داد زیرا این امر می‌تواند افراد بیشتری را برای آمدن به اروپا تشویق کند و ما این را نمی خواهیم.

دیدبان حقوق بشر ادامه داد: در حال حاضر هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا شعارهای خصمانه خود را با اقدامات مخرب تطبیق می‌دهند.

پولند جمعی متشکل از ۳۲ افغان را در سرحد خود با بلاروس دستگیر کرده و از درخواست پناهنده گی آنها خودداری نموده است.

از سوی دیگر کروشیا افغان‌ها را به بوسنیا باز می‌گرداند و یونان نیز ساخت دیوار ۴۰ کیلومتری را در سرحد خود با ترکیه به پایان رسانده است.

الکساندر ووچیچ، رییس جمهور صربیا نیز در سخنانی توهین آمیز با ورود پناهنده گان افغان به این کشور مخالفت کرده است.

الکساندر ووچیچ، رییس جمهور صربیا با پذیرش پناهنده از افغانستان به شدت مخالفت کرده و گفته است کشورش به پارکینگ پناهنده گان افغانستان تبدیل نخواهد شد.

مطلب می‌‌افزاید که اتحادیه اروپا باید رویکرد انسانی‌تری را در مقابل پناهجویان افغان در پیش گیرد و به حقوق افغان‌هایی که برای درخواست پناهنده گی به اروپا می‌رسند نیز احترام گذاشته و آن را تضمین کند.

دیدبان حقوق بشر همچنین تصریح کرد که سران اتحادیه اروپا وقتی درباره پناهجویان افغان صحبت می‌کنند باید بجای ترساندن آن‌ها از خود احترام، درک و همبستگی نشان دهند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = دو