بازگشایی میدان هوایی کابل به روی پروازهای بشردوستانه و داخلی

به گفته سفیر قطر در افغانستان، تیم تخنیکی این کشور توانست میدان هوایی کابل را به روی پرواز‌های کمک‌های بشردوستانه و داخلی بازگشایی کند.

گزارش: علی صمدی

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از الجزیره خط رنوی میدان هوایی به کمک مقامات افغان ترمیم شد و دو پرواز داخلی از کابل به مزارشریف و کندهار نیز از میدان هوایی کابل صورت گرفت.

در همین حال شرکت هوایی آریانا اقغانستان نیز در صفحهٔ فیسبوک خود از بازگشایی میدان هوایی کابل برای پرواز های داخلی خبر داده است.

پس از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان به تاریخ ۳۰ اگست، یک طیاره قطری نخستین طیاره خارجی بود که روز چهارشنبه اول سپتمبر در میدان هوایی کابل نشست کرد.

میدان هوایی کابل پس از پایان عملیات تخلیه گستردهٔ کارمندان خارجی و همکاران افغان آنها به تاریخ ۳۰ اگست مسدود شد.

دوحه که در دو هفتۀ اخیر عمده‌ترین نقطۀ ترانزیت پناهجویان و تخلیه شدگان از افغانستان بود، گفته است که برای از سرگیری عملیات میدان هوایی کابل به شدت سرگرم کار است.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجۀ قطر روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با دامینیک راب، وزیر خارجهٔ بریتانیا در دوحه گفت که کشورش با طالبان و ترکیه برای حمایت تخنیکی میدان هوایی سرگرم گفتگو است.

آقای عبدالرحمن آل ثانی ابراز امیدواری کرده است که فعالیت کامل میدان هوایی کابل به زودی از سر گرفته خواهد شد.

این بسیار مهم است که طالبان به تعهدات شان عمل کنند و زمینۀ گذار مصوون و آزادانۀ سیر و حرکت را به مردم افغانستان فراهم کنند.

وزیر خارجۀ قطر همچنان گفت که ترکیه نیز در مباحثات برای بازگشایی میدان هوایی خاصتاً در بخش مساعدت تخنیکی شامل است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 − سه =