بازی دوباره ایالات متحده با حقوق بشر و دموکراسی در میدان روسیه/ توپ در زمین روسیه یا آمریکا؟

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از روزنامه واشنگتن پست ، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریكا گفت كه واشنگتن از چند روز قبل از نشست وی با ولادیمیر پوتین -همتای روسی او- در سوئیس به دنبال برقراری روابط پایدار با مسكو در مورد موضوعات اصلی است.

07:39:49

بایدن در یادداشتی که امروز یکشنبه در روزنامه “واشنگتن پست” منتشر كرد نوشت كه آمریکا آرمانی ورای دموکراسی در جهان ندارد و آن را محترم می داند . وی تاکید کرد دیدارش با پوتین كه 16 ژوئن در ژنو برگزار می شود ، پس از مشورت با دوستان ، شرکا و متحدان انجام خواهد شد و ما راهی جز مشورت با شرکا پیش رو نداریم.

وی ادعا کرد روسیه برای حیات اروپا خطرناک است و گفت ما در مواجهه با خطراتی که روسیه برای امنیت اروپا ایجاد می کند متحد هستیم. 

بایدن بار دیگر با تاکید بر ارزش گرایی دموکراتیک در آمریکا گفت : تردیدی در عزم ایالات متحده برای دفاع از ارزش های دموکراتیک وجود ندارد.

بایدن خاطرنشان کرد که وی در تماس های خود با پوتین به طور واضح و مستقیم از مواضع آمریکا صحبت کرده و تأکید کرده است که ایالات متحده به دنبال درگیری نیست؛ بلکه می خواهد روابط پایدار و قابل پیش بینی با روسیه در موضوعاتی مانند ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحات داشته باشد.

وی ادعا كرد كه این موقعیت باعث شد كه وی با روی كار آمدن خود ، بلافاصله برای تمدید پیمان “شروع جدید” با روسیه برای مدت 5 سال با هدف “تقویت امنیت مردم آمریكا و جهان” اقدام كند.

وی افزود: اقدامات مشخصی از سوی روسیه برای رفتار خلاف حاکمیت آمریکا اعمال شده است ؛ مانند دخالت در انتخابات دموکراتیک ما و یا زیر سوال بردن آن .

رئیس جمهور پوتین می داند که من از پاسخگویی به هرگونه فعالیت مخرب آینده دریغ نخواهم کرد.

بایدن گفت که در اجلاس آتی با پوتین ، وی تعهد ایالات متحده ، اروپا و سایر کشورهای دموکراتیک را برای “دفاع از حقوق بشر و دموکراسی و عزت” تأیید خواهد کرد.

این در حالی است که ماریا زاخوورا سخنگوی وزارت خارجه روسیه چندی پیش به طور رسمی از کاخ سفید درخواست کرده بود که اسناد خود مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ارائه کند و آن را پیگیری نماید اما با جمله ” شما خود بهتر می دانید که چرا در حال حاضر چنین نمی کنیم” روبر و شده بود. مقامات روسیه اعتراض کردند که این سخنان جنبه روابط صحیح دیپلماتیک نداشته و فاقد هرگونه اعتبار است. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو + = 11