با احمد صادقی /مردم باور کنند انتخابات بر معیشت آن‌ها اثر گذار است

♦دکتر احمد صادقی از مدیران سابق شهرداری تهران و مدیرکل سابق جمعیت هلال احمر استان تهران در گفت و گو با سلام نیوز درباره نقش مردم در انتخابات گفت:مردم سالاری یعنی عمل بر مدار نظر و رای اکثریت مردمی، و مشارکت در انتخابات ساده ترین، اصلی ترین و مدنی ترین راه تجلی مردم سالاری است اما در مسیری درست و انتخابی اصلح که باید زمینه شناخت آن فراهم شود.

ایشان تاکید کرد : هر چه این مشارکت بالاتر باشد یعنی باور مردم سالاری در سطح وسیع تری وجود دارد. طبیعی هم هست که مشارکت بالاتر به معنای اعتماد بیشتر بین مردم و حکومت بوده و این اعتماد بالا افزایش امنیت عمومی را هم به همراه خواهد داشت اما انتخاب مسیر نیز مهم است.
ایشان تاکید کرد : هرگاه مردم باور کنند که حضور و مشارکت آنها تاثیر مستقیم و موثر بر زندگی و معیشت و شرایط اجتماعی و اقتصادی آحاد ایشان دارد قطعا مشارکت بیشتری دارند. از یک طرف مسئولین باید با عمل خود این باور را در نزد مردم بوجود بیارند و از طرف دیگر مردم عزیز ایران با نگاه به تاریخ و گذشته متوجه باشند که امروز و آنچه آینده آنها را می سازد انتخاب آنهاست.
وی در ادامه درباره نقش نخبگان تاکید کرد : نخبگان و گروه های مرجع نقش مهمی در تبیین نتیجه مشارکت یا عدم مشارکت برای جامعه دارند. ابزارهای بیشتری در دست دارند، بر افراد و گروه های بیشتری تاثیر گذارند و البته سهم و مسئولیت بزرگتری در سرنوشت یک ملت دارند.
پرهیز از دلسرد کردن مردم و راهنمایی به مسیر بهتر وظیفه ایشان است .
وی تاکید کرد: انتخاب اصلح قطعا انتخاب اکثریت است و باید به آن احترام گذاشت و اصول اخلاق در رقابت را رعایت کرد.اما فراموش نکرد برای این انتخاب اصلح باید راه باز شود کسانی که می توانند باید کمک کنند اکثریت انتخاب درست داشته باشند. 
اما در هر صورت انتخاب اصلح ، باید انتخابی باشد آگاهانه، مبتنی بر شناخت دقیق، با درس گرفتن از گذشته و باور به موفقت در آینده، شناخت اولویت های فعلی جامعه و با دقت بر برنامه های عملیاتی و قابل اجرای کاندیدا ها و نه صرفا شعار مانند آنچه در گذشته بود. بلکه شعاری که پشت آن واقعیت ها و حقایق نشسته است. در پایان باید تاکید کنم آنچه که وعده الهی است و سنت تاریخی و مورد تاکید تمامی اندیشمندان علوم اجتماعی این است که سرنوشت هر ملتی در دستان خود آنهاست و خداوند هم سرنوشت هر قومی را تنها به دست خود ایشان تغییر می‌دهد.
انتخابات در یک جامعه مدنی و انتخاب اصلح، تاثیرگذارترین راه برای بهبود و تغییر شرایط زندگی مردم است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− سه = 1