با انرژی منفی‌ در مسیر صلح درونی چه کنید؟

آیا افرادی که به منفی اندیشی مبتلا هستند را می‌شناسید؟ آنها چه خصوصیات رفتاری دارند؟ افراد منفی اندیش افرادی هستند که دائما در حال سوراخ کردن خوبیهای دیگران هستند و تاب دیدن آن را ندارند. این افراد مدام خودشان را با دیگران مقایسه کرده و از این رو حس خوب کمتری را تجربه می‌کنند و گاه رفتارهای نه چندان دوست داشتنی از خود نشان می‌دهند .

گزارش: دکتر سارا نصغی

انرژی که این افراد منتشر می کنند بیش از هرکس روی افکار و اعمال خودشان اثر گذار است چراکه مطابق قانون انرژی، یک هاله خوب یا بد انرژی اول خود فرد را تحت الشعاع قرار میدهد و به همین علت این افراد دارای رفتارهای منفی هستند. ارتباط با افراد مثبت یا منفی روی شما و طرز نگاه شما بسیار اثرگذار است؛ پس بهترین راه ایجاد فاصله بین خودتان و افراد انرژی منفی به عنوان یک راه حل مناسب با هدف جلوگیری از دریافت انرژی منفی و برعکس قرابت با افراد انرژی مثبت است. برای کسب حال خوب و شادی و رضایت درونی در تمام مراحل زندگی باید از منابع انرژی منفی دوری کنید و با تشخیص افراد انرژی مثبت بیشتر باآنها معاشرت کنید تا حال بهتری در زندگی تجربه کنید. در مقابل افراد مثبت اندیش هستند که اغلب رفتار مناسب و معقول و چشمگیری دارند و راه مقابله با انرژی منفی را یاد گرفته اند. حال چه کنید تا انرژی منفی را در اطراف خود به انرژی مثبت تبدیل کنید؟

گفتن کلمه نه و بله در جای صحیح

کلمه نه و بله دو کلمه قدرتمند هستند که نحوه استفاده از آنها در زندگی شما تعیین کننده است . پس سعی کنید «نه» و یا «بله» گفتن را به موقع و در جای مناسب آن بهره ببرید. این نکته بسیار مهمی است که اگر جای آن را تشخیص ندهید ممکن است ناگهان با استفاده غلط از دایره انرژی منفی به جای دایره انرژی مثبت سر در بیاورید.  افراد مثبت نگر اولویت های خودشان از خشنودی دیگران برایشان با ارزش تر است . به همین علت بسیار هدفگرا هستند و این نکته را بهتر پیاده سازی میکنند.

اهمیت ندادن به تایید دیگران

اگر می خواهید احساس خوبی داشته باشید و فرد شادی باشید باید به دیگران نشان دهید نظرات منفی دیگران برای شما اهمیتی ندارد . افراد مثبت نگر اغلب فکر کرده و اقدامی حتی معکوس نسبت به بقیه مردم را انجام می‌دهند.

آن ها از موانع نمیترسند و عقاید خود را بر اساس موانع یا نظر مردم درباره ایجاد یک شغل یا شروع یک کار و مانند آن شکل نمیدهند .اساسا اولین رمز موفقیت این است که شما به تایید دیگران احتیاج ندارید اما آنها اگر دوست داشته باشند میتوانند در مسیر اهدافتان همراه شما باشند. در عین حال از نظرات مشورتی افراد مثبت نگر حتما بهره ببرید. 

خلق شادی درونی

انگیزه های بیرونی مبنای شادی افراد شاد نیستند زیرا اگر انگیزه های بیرونی، از بین بروند شادی آنها نیز زایل می گردد. پس افراد شاد همیشه دنبال منابع درونی انرژی مثبت هستند و روی ذهن خود و اساسا روی خودشان تمرکز می کنند و از این رو همیشه درجایی که دیگران نمیتوانند کاری انجام دهند یا راه باز کنند این افراد مثبت نگر قادر به آن هستند و به راحتی تسلیم موانع نمیشوند.

تمرین مثبت نگری

این افکار شماست که می تواند اعمال تان را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین اگر منفی نگر باشید، آینده روشنی نخواهید داشت. افراد مثبت نگر اعتقادی به بهانه هایی که به ذهن شان خطور می کنند، ندارند و چنانچه پیش از این گفته شد آن ها موفقیت خود را از طریق مثبت نگری و پیدا کردن وجه مثبتی از هر مساله پیش آمده یا مانع، کسب می کنند.

دلایلی برای خودباوری

 اجازه ندهید افکار منفی شما را ناراحت کند. ممکن است گاهی اوقات افرادی دارای انرژی منفی باشند، اما تا زمانی که به خودباوری برسید این خود باوری برای شما مهم تر و اثرگذارتر از هر چیزی خواهد بود. خودباوری شمارا ایمن کرده و دیگران را نیز در باور به هدف شما و نیز خودشان مصمم میکند و شما میتوانید با این انرژی خوب و خودباوری، دیگران را نیز کم کم متاثر ساخته و شفا ببخشید. 

قطع رابطه با افراد منفی نگر

محیط اطراف اثرگذار است . اگر زمان خود را با افراد مثبت نگر بگذرانید مطمئن باشید دید مثبت آنها به شما سرایت می کند و شما نیز به فردی موفق و مثبت نگر بدل میشوید اگر با افرادی منفی باف مراوده داشته باشید خودتان را در معرض آن قرار داده اید و خیلی سخت می توانید آزادانه انرژی مثبت و حال خوب را تجربه کنید. 

مسئولیت پذیری اجتماعی

افراد مثبت نگر مسئولیت زندگی شان را خود بر عهده می گیرند و هرچه که در زندگیشان اتفاق می افتد را مسئولانه حل و فصل میکنند . آنها برای بهبود شرایط همواره روی موارد قابل دسترسی تمرکز می کنند و به جای نا امیدی از موانع یا سختی مسیر زندگی به دنبال پیشرفت و کسب تجارب جدید و مثبت می باشند.

کنترل افکار خود و عدم نگرانی از عقاید مخالف

افراد مثبت نگر کنترل افکار بیشتری دارند و کمتر مخالفت دیگران با اهداف آنان بر سر راه این افراد مانع میشود چراکه این افراد بیشتر منبع درونی خود را از قلب خویش و از مرکز خودشان دریافت میکنند و نه محیط بیرونی ، این افراد به دنبال آموختن و تمرین روش های کنترل ذهن خودشان هستند.

اختصاص زمانی برای آسودگی خاطر

افراد مثبت نگر گاهی آنقدر تمرین میکنند تا سرانجام به نتیجه و هدف لازم دست پیدا کنند و دیگران را نیز در تقویت خودباوری   کمک میکنند . این افراد گاهی در سکوت کار میکنند و به همین علت به یکباره میتوانند نتایج بیشتری را موجب شوند و در زمان مناسب استراحت لازم را نیز خواهند داشت و دوباره به سمت هدف و طرح یا کار خود گسیل میشوند. 

تمرین به طور منظم

ورزش و تمرینهای منظم سبب ترشح هورمون اندورفین در بدن و ایجاد «احساس خوب» در انسان میشود . پس به طور منظم ورزش کنید تا استرس شما کاهش و شادی شما افزایش بیابد.

گذراندن اوقات در طبیعت

افراد شاد و مثبت زمانی از اوقات خود را در طبیعت سپری می کنند زیرا گذراندن وقت در طبیعت ذهن را بی آلایش و بدن را آرام می سازد. برای جریان داشتن انرژی جدید در شما این راه بسیار موثر خواهدبود.

دوری از خرج های اضافی

زیاد خرید کردن یک رفتار ناسالم است که انسانهای مثبت از آن دوری می کنند زیرا دوست دارند در عوض این کار وقت و هزینه خود را صرف کشفیات جدید در جهان و خلق خاطرات کنند.

هرچند، زیاد خرید کردن در ایجاد احساس خوب در شما ایجاد کند، اما در یک بازه طولانی مدت، این کار یک رفتار ناسالم است که انسانهای مثبت از آن به هر قیمتی دوری می کنند. آن ها ترجیح می دهند وقت و هزینه خود را برای کشفیات جدید در جهان و خلق خاطراتی بسیار بزرگ صرف کنند.

پذیرفتن موانع و عبور پرقدرت از آن

تنها راه برای یادگرفتن و رشد کردن افراد مثبت این است که وجود مانع را میپذیرند و میدانند همه مثل هم نیستند و مثل هم فکر نمیکنند اما آن ها به جای قبول موانع جهت مواجهه با آن و عبور از آن کار می کنند. آنها این باور را دارند که این موانع به سرعت محو می شوند و با تلاش و باور خوب آنها هرکاری شدنی است . آن ها افکار مثبت را برای سرعت بخشیدن به این روند، پرورش می دهند.

باور به وجود راه حل

افراد مثبت نگر همیشه به این می اندیشند که همیشه یک راه وجود دارد که شاید از تیررس مغفول مانده است و این باور را دائما در ذهن خود نگه می دارند و با این باور می توانند آنچه را دیگران نمیتوانند انجامدهند به راحتی محقق سازند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − 7 =