با خواندن کتاب خوب ، آرامش روح خود را تقویت کن / معرفی کتاب

آیا شما برای دستیابی به حال خوب و موفقیت و شادی ماندگار و سالم دنبال روشی می‌گردید؟ در این بخش چند کتاب به شما معرفی می‌کنیم که از اعجاز خود شما برای خودتان برای دستیابی به این مهم خبر میدهد. دنبال هرچیزی درون خود بگردید تا بیرون بدان دست پیدا کنید:

اثر مرکب یا بی اثری ؟

گزارش: دکتر سارا نصغی

فکرهایی که ما می‌کنیم، نمای روح ما را نشان می‌دهند. همین یک جمله می‌تواند ایده کلی این کتاب را به ما بگوید. در واقع چیزی که از اثر مرکب یاد می‌گیریم این است که دقیقا همان لحظه‌ای که تصمیم می‌گیریم بین یک استراحت خوشایند آخر هفته یا کار مدام در کدام وضعیت باشیم یا مثلا بین ویدیو اموزشی و تفریحی و نشاط افزا و یک کلیپ نه چندان مفید یکی را انتخاب کنیم، همان موقع است داریم آینده خودمان را پی ٰریزی می‌کنیم. دارن هاردی در این کتاب می‌گوید، ممکن است در انتهای روز فرقی با دیگران نکنیم، حتی ممکن است پس از یک هفته، یا یک ماه، یا یک سال هم فرقی نداشته باشیم. اما دقیقا ممکن است بعد از چند سال تغییراتی را در زندگی و روحیات خود ببینیم که خودمان شگفت زده شویم. فقط کافی است در هر روز افکار و سخنان و تصمیمات درستی برای بخش بخش مربوط به زندگی خویش بگیریم این در طولانی مدت اثر خود را نشان خواهد داد و دیدی روشن در ما ایجاد خواهد کرد.

با این حساب، اگر دنبال میانبرهای موفقیت که کمی بیشتر طول میشکند اما مطمئن تر و پربازده هستید، اگر به دنبال درآمدهای میلیونی و راه‌هایی درست با بیشترین سود ماندگار هستید، این کتاب را بخوانید؛اما اگر دنبال روش زودبازده که خیلی زود مشکلات را برای شما چند برابر کند هستید این کتاب را نخرید؛ چرا که در همان چند صفحه اول حسابی مایوس می‌شوید. اما اگر اهل تلاش و ساختن موفقیت و حال خوب پایدار برای خودتان از راه درست و واقع بینانه هستید و دل به واقعیات برای دستیابی به آرامش و حال خوب هستید، «اثر مرکب» برای شما بهترین گزینه برای مطالعه است.

خوش بینی آموخته شده یا بدبینی آموخته شده ؟

در مواجهه با اتفاقات مختلف خود چه می‌کنیم؟چگونه فکر می‌کنیم؟ برخورد ما با مسائل کاری و خانوادگی و مانند آن چیست ؟ آیا به خودمان کمک می‌کنیم یا خودمان را همراه با مسائل با استرس اگر نتوانم درستش کنم از بین می‌بریم؟ وقتی به نقطه‌ای می‌رسیم که انگار حال خوبی نداریم و حس خشم لبریز شده ای را از حوادث ایجاد شده در خود حس می‌کنیم، راهکار چیست؟ بالاخره باید راهی پیدا کرد و از آن موضع که باعث رنجش ما شده، رها شد. اما انتخاب برخورد ما قبل از هرچیز خودمان را تحت الشعاع قرار می‌دهد و آینده را میتواند بسیار خوب یا بسیار بد و غیر قابل کنترل کند. یک مساله بهره بردن از سخنرانی‌هایی است که حالمان را فعلا خوب کنند اما همیشه جوابگو نیست چراکه گاه توان گرفتاری ما بیشتر از میزان آن انرژی برانگیخته‌شده است. راه دیگر این است که به جای ندیدن صورت مساله به دل آن بزنیم و آن را خوب بررسی کنیم تا بهترین راه برای قطع شدن محل خونزیزی از زخم ایجاد شده را پیدا کنیم. و در این راه از یک متخصص واقعی و با تجربه، کمک بگیریم. «مارتین سلیگمن» در کتاب روانشناسی پرفروش «خوش‌بینی آموخته‌شده» تلاش کرده تا چنین مهارتی را به ما بیاموزاند. او این اثر را بر پایه تحقیقات بی‌شماری که در طول سال‌ها داشته نگاشته است و همین امر موثق بودن داده‌ها و موثر بودن این روش در مواقع خاص را تایید می‌کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت − = 5