•با «محسن پاک آیین» / چهار علت بر افول قریب الوقوع رژیم صهیونیستی

♦به گزارش سلام نیوز «محسن پاک آئین» دیپلمات ارشد و عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس در گفت‌وگویی با سلام نیوز گفت: روز قدس امسال الحمدالله با وضعیت خاصی مواجه هست و این امید را می‌دهد که رژیم صهیونیستی در معرض افول قرار گرفته و به سوی فرو پاشی حرکت می‌کند.

 

22:12:53

‌ دلایل افول این رژیم در چهار بند قابل بیان است. نخست اینکه حیات رژیم صهیونیستی وابسته به میزان قدرت آمریکا و ابر قدرت بودن آمریکا است و با توجه به افول آمریکا فاصله این رژیم از ابر قدرتی نیز به دلایل متعدد رخ داده است و رژیم صهیونیستی را  با ضعف مفرط مواجه کرده است.
دولتهای آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری خواه تامین امنیت رژیم صهیونیستی را در زمره اهداف خود و در زمره منافع ملی آمریکا تلقی می‌کنند و از این رو همواره حامی اصلی اسرائیل بوده اند؛ نه‌تنها حامی بوده اند که به برخی کشورای دیگر چون انگلیس را نیز همراه کرده اند.

این تحلیلگر ضمن اشاره به وضعیت بغرنج رژیم صهیونیستی در عرصه روابط بین الملل ، ادامه داد: در حداقل یکی دو سال اخیر به ویژه در دوره ترامپ و سیاست های افراطی وی،شاهدیم  آمریکا از ابر قدرتی فاصله گرفته و متحدان خود را از دست داده است و با برخی قدرت های دیگر و نیز اعضای شورای امنیت مثل روسیه و چین دچار اختلاف جدی شده ، از نهاد بین المللی خارج شده و مقابل تجارت آزاد ایستاده و با مشکلات اقتصادی روبرو شده است.

سخنان ایشان را می‌توانید اینجا دریافت کنید

 

*تحلیلگران در «زوال آمریکا» هم نظرند

ایشان تصریح کرد: بحث نژاد پرستی در آمریکا از درون ، پس از کشته شدن مظلومانه جرج فلوید سیاهپوست که تبدیل به بحران شد در کنار بحران کرونا و ناتوانی برای مهار کرونا که نارضایتی درونی را افزایش داده است ، در کنار مصرف انرژی فراوان در زمان انتخاباتی همه و همه در ابعاد داخلی نیز آمریکا را تضعیف کرده و او را از ابر قدرتی خود فاصله داده است .

پاک آئین ضمن اشاره به تحلیل مشترک بین المللی درباره روال رو به زوال آمریکا اشاره کرد :نه تنها کارشناسان ایرانی که کارشناسان عربی هم بحث زوال آمریکا را باور دارند و زوال تدریجی را باور دارند. البته زوال به معنای فرار گرفتن در مسیر افول  است که می تواند به فروپاشی هم برسد؛ در حال حاضر بحث فرو پاشی آمریکا را نداریم ولی بحث زوال این کشور مطرح است و این مساله بر قدرت رژیم صهیونیستی نیز که همیشه وابسته به قدرت آمریکا بوده است ، تاثیر منفی داشته است.

*سدی از قدرت مردمی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه به قدرت گیری مردمی و جریان های مقاومت و اثر آن بر افول رژیم صهیونیستی تاکید کرد: بحث دوم قدرت یافتن مردم فلسطین و دامنه دار شدن قیام انتفاضه است که انعکاس آن باعث شده است  چهره این رژیم در جهان کریه،زشت و قبیح جلوه نماید. توان دفاعی گروههای مقاومت و جهاد اسلامی افزایش یافته است و در نتیجه قدرت اسرائیل متقابلا تضعیف شده است.

محور مقاومت به عنوان یک نیروی متحد مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و این رژیم را محاصره کرده است. این رژیم از جنوب لبنان توسط حزب الله محاصره است و از سوی دیگر توسط نیروهای جهادی و حماس داخلی و نیز توسط روسیه و کشورهای مترقی جهان اسلام و سوریه و غیره تحت محاصره قرار گرفته است و اینها از انتفاضه و آرمان آزادی فلسطین حمایت می‌کنند.

وضعیت دفاعی رژیم صهیونیستی تحلیل رفته و این رژیم که روزی مدعی بود «گنبد آهنین» است و هیچ موشکی به سرزمین اشغالی اصابت نمی‌کند امروز شاهد است موشکهای مقاومت بر سرش فرود می آید و تاسیسات بزرگ و پرهزینه او را تخریب می‌کند.

*نهادهای بین المللی غربی نیز نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی معترض اند

ایشان در ادامه به حساس شدن نهادهای بین المللی به جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و آن را عامل دیگری در مسیر زوال این رژیم بر شمرد و گفت: وضعیت سوم محکومیت رژیم صهیونیستی توسط نهادهای بین المللی به علت افزایش جنایات این رژیم علیه فلسطینیان هست؛ حتی نهادهای بین المللی غربی هم امروز نمی توانند این جنایات را کتمان کنند و به صدا درآمده اند.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل چندین بار این جنایات را محکوم کرده و اخیرا هم دیده بان حقوق بشر که یک نهاد غربی هست اعلام نموده رژیم صهیونیستی مصداق رژیم آپارتاید هست و همچنین اعلام کرده است با توجه به تبعیض فراوان صهیونیست ها علیه مسلمانان باید دیوان عالی کیفری دخالت و ورود کند و رژیم صهیونیستی را از جنایت ها باز دارد و به عنوان یک رژیم نسل کشی محاکمه کند.

این حرکت بسیار جالب نشان می‌دهد جرات مقابله با نهادهای بین المللی در نهادهای غربی هم افزایش یافته و معرفی این رژیم به عنوان یک رژیم آپارتاید به رسمیت شناخته است.این مساله همه ملت ها و دولت ها را موظف می کند که در مقابل این رژیم ناهمگون با موازین بین الملل بایستند .

سفیر سابق ایران در ادامه به ضعف های درونی و شکنندگی از داخل در رژیم صهیونیستی پرداخت و تاکید کرد: نکته چهارم اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی است که واقعا از داخل ضعیف شده است ؛ و ما شاهدیم در دو سال گذشته ۴ انتخابات در سرزمین اشغالی برگزار شده که در هر ۴ دوره «بنیامین نتانیاهو» شکست خورده و نتوانسته است اکثریت آراء را به دست آورد و از سوس دیگر حتی نتوانسته با احزاب مخالف ائتلاف کند و نتیجتا ما مکررا شاهد انتخابات جدید در این رژیم هستیم .

 

*رژیمی فاقد مدیریت و ثبات

این رژیم فاقد مدیریت هست .دارای ثبات نیست و اساسا جعلی و بی ثبات  است. مضاف بر آن بحران کرونا هم بر وخامت اوضاع افزوده و مشکلات را تشدید کرده است.

در کنار این موارد، فساد آقای نتانیاهو نیز مطرح است که امروز در دیوان عالی رژیم صهیونیستی بدان پرداخته می شودو این موارد نشان می دهد این رژیم دچار مشکل عدیده است.

این تحلیلگر بین الملل تاکید کرد:از سوی دیگر سود و حمایت نتانیاهو از ترامپ هم باعث شد آقای بایدن روابط سردی با اسرائیل داشته باشد . نتانیاهو پیشتر ادعا می کرد آمریکا حامی من است ولی الان این ادعا را نمی تواند بکند .

با توجه به این شرایط ما شاهد «افول رژیم صهیونیستی» هستیم و کارشناسان نیز این افول را باور کرده اند؛خود صهیونیستها نیز شواهدی نشان می دهند که این مساله را تایید می نماید . آن ها در یک اقدام آینده نگرانه به دنبال این هستند در یک منطقه پاتاگونیا واقع در مرز شیلی- آرژانتین که یک منطقه حاصلخیز هست،تعدادی از اراضی را بخرند که اگر اینجا به افول نزدیک شدند بتوانند یهودیان را به آنجا کوچ دهند.

امروزه به دستور خود نتانیاهو سرمایه گذاران بزرگ از داخل و خارج به آنجا می روند.اراضی را در آنجا خریداری می کنند و از این رو  این مهم مطرح می شود که ممکن است آنجا به «اسرائیل دوم» تبدیل شود .

*راه حل مساله فلسطین چیست؟

دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه به راه حل وضعیت موجود در فلسطین اشاره کرد و گفت : راه حل مساله فلسطین همان موضوع «همه پرسی» هست و مقام معظم رهبری نیز در اجلاس غیر متعهدها رسما این طرح را اعلام کردند. این طرح شامل این است که با برگزاری یک «همه پرسی دموکراتیک» همه مردم چه مسلمان و یهودی در آن شرکت کنند و بدان رای دهند و نظام آینده مستقر را برگزینند. همانگونه که در آفریقای جنوبی نهایتا یک همه پرسی رخ داد و مردم به لغو آپارتاید رای دادند و ایجاد یک نظام جدید در آفریقای جنوبی را خواستار شدند.

این باید در رژیم صهیونیستی هم رخ دهد. امروز در آفریقای جنوبی سیاهان و سفیدان یه راحتی کنار هم زندگی می کنند و باید روزی فرا برسد که به دنبال همه پرسی حاکمیت یک دولت فلسطینی ، یهودیان و مسیحی ها هم در کنار آنها به صورت مسالمت آمیز حرکت کنند و امیدواریم این ابتکار ارزنده حضرت امام و تعیین روز قدس که با استقبال مردم جهان و مسلمانان روبرو شد و حمایت هایی که رهبر معظم داشتند، همه منجر به این شود ما «شعار امروز ایران فردا فلسطین» که از شعارهای اصیل انقلاب اسلامی هست را تحقق یافته ببینیم ان‌شاءالله.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − 6 =