جنبش آزادی خواهی حجاب دختران و صلح مذهبی، مانع تعطیلی مدارس دخترانه به علت حجاب شد

راه اندازی و فعالسازی  مجدد برخی مدارس در مالزی با توجه به تلاش مردمی برای آزادی بحث حجاب میان دانشآموزان دختر مورد توجه قرار گرفت. 

گزارش: سارا نصغی

برخی از مدارس در ایالت کارناتاکا دوشنبه پس از تعطیلی هفته گذشته به دلیل اعتراضات به ممنوعیت حجاب دانش آموزان در کلاس، مجدد به آموزش خود به دانشآموزان ادامه دادند. 

این موضوع که به طور گسترده توسط جامعه مسلمان مالزی به عنوان تلاشی برای صلح مذهبی و کاهش هرچه بیشتر خشونتها و درگیریهای نژادی و مذهبی و مانند آن خوانده شد، در حالی مطرح می شود که حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به مدیریت نارندرا مودی، نخست وزیر، می‌گوید هنوز تا رسیدن به خواست ما که برقراری یک صلح مذهبی و کاهش درگیریها به نام دین و مذهب و خلاف خواست ادیان الهی است ، بسیار است. 

نگهبانان در حالی که دانش‌آموزان با لباسهای مدارس، چند تن با حجاب، وارد یک مدرسه دولتی دخترانه شدند، نگهبانی می‌دادند، جایی که این مشکل ابتدا در منطقه اودوپی در ایالتی، در حدود 400 کیلومتری از مرکز فناوری بنگالورو، آغاز شد.

همزمان با شروع کلاس ابتدایی تا دبیرستان، مقامات تجمع بیش از پنج نفر را در فاصله چند متری موسسات آموزشی در این منطقه ممنوع کرده اند و کالج ها همچنان بخاطر حجاب تعطیل هستند.

دادگاهی در این ایالت هفته گذشته به دانش‌آموزان گفت که تا اطلاع ثانوی از هیچ لباس مذهبی – از شال زعفرانی که توسط برخی استفاده می‌شود تا مقنعه و کلاه و پوشش دیگر – در کلاس‌ درس نپوشند که با مخالفت مردم مسلمان و جنبش آزادی خواهی حجاب دخنران در مدارس روبرو شد. 

یک مقام در منطقه ساحلی، پرادیپ کورودکار اس، به خبرنگاران گفت که مقامات منتظر دستورات بیشتر از سوی دولت برای از سرگیری کلاس‌ها خواهند بود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = ده