روحانی:شکاندن تحریم در ۱۴۰۰ در قدم های آخر است

♦به گزارش سلام نیوز حجت الاسلام حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو با اشاره به هماهنگی بین ایران، روسیه و چین در وین گفت: این دولت یکبار تحریم را در سال ۹۴ و در سال ۱۴۰۰ هم یکبار دیگر تحریم را خواهد شکاند. این وظیفه و اراده ما است، اینکار را خواهیم کرد.

شکاندن این تحریم در ۱۴۰۰ در قدم های آخر است. مردم ما بدانند این تحریم برداشته خواهد شد، آمریکا ناچار است این تحریم را بر دارد و پای میز مذاکره آمده است. اکثر مسائل حل و فصل شده و چند مساله هم باقی مانده آن‌ها هم حل و فصل خواهد شد و ان شا الله تحریم شکسته خواهد شد و مردم می‌توانند شرایط بهتری را در زندگی خود شاهد باشند.

روحانی افزود: روابط بسیار نزدیکی بین ایران و فدراسیون روسیه به وجود آمده است. بعد از پیروزی انقلاب همیشه روابط خوبی با روسیه داشته ایم اما در این هشت سال، روابط ما در زمینه های مختلف توسعه پیدا کرده است. به خاطر همه همکاری های مسکو با تهران در این مدت در همه حوزه های سیاسی، اقتصادی و منطقه ای از دولت روسیه و شخص رئیس جمهوری این کشور آقای پوتین تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه همکاری های بسیار مهمی با روسیه در زمینه سوریه، همکاری های مهم سه جانبه ای در زمینه آذربایجان و قفقاز داشتیم و همکاری های بسیار خوبی در زمینه اوراسیا با روسیه و دیگر کشورهای عضو داریم، خاطر نشان کرد: در حوزه دریای خزر و رژیم حقوقی این دریاچه، قدم های بسیار مهمی با کشورهای دوست از جمله روسیه برداشته شده است.

در ایام انتخابات همه به خانم‌ها احترام می‌گذارند

وی بیان کرد: در ایام انتخابات همه به خانم‌ها احترام می‌گذارند اما ما وظیفه داریم همیشه به خانم‌ها احترام بگذایم. ما الان شاگرد اول‌هایی در کنکور می‌بینیم که از دختران و زنان ما هستند. 

رئیس جمهوری ادامه داد: همه اینکارها انجام شده است تا ما به دنیا بگوییم که جنگ اقتصادی و کرونا نمی‌تواند ما را از تلاش، فعالیت و آبادانی ایران عزیز باز دارد. البته هر دوی اینها حرکت ما را کند کرده است. اگر این خبیث یعنی ترامپ نبود در طول این ۴ سال اخیر، ۱۴ میلیارد دلار دیگر در آب و برق سرمایه گذاری می شد. ۱۴ میلیارد را این خبیث قفل کرد. بانک های خارجی آماده بودند پول را بدهند تا طرح‌ها در اینجا انجام شود. اگر جنگ اقتصادی نبود این افتتاح دو چندان بود و مردم می‌دیدند چه کار عظیمی در اینجا شکل گرفته است. 

خدا نیامرزد آنهایی که به مراکز دیپلماتیک حمله کردند

رئیس جمهور بیان کرد: ما همیشه بر تعامل سازنده تاکید کردیم و گفتیم راه حل این است و در داخل تولید و تلاش کنیم اما با انزوا نباید زندگی کنیم. ما با کشورهای دوستدارمان و مخصوصا همسایگان در تماس باشیم. خدانیامرزد آنهایی که نگذاشتند روابط ما با برخی کشورهای همسایه خوب باشد و کارهای کودکانه و احمقانه انجام دادند و به مراکز دیپلماتیک حمله کردند. اگر نبود شرایط بهتری داشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز پنجاه و ششمین سد در کشور افتتاح شد، خاطر نشان کرد: ما به طور متوسط هر ۵۰ روز یک سد افتتاح می‌کنیم. هر دو ماه یک تصفیه‌خانه آب افتتاح می‌کنیم. در روستاهای ما یک کار بزرگی انجام گرفته است. این روزها هیچکس از آبادانی روستاها توسط دولت حرف نمی‌زند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × = نُه