سخنگوی شورای امنیت ملی حکومت پیشین افغانستان: ریشه افراطی گری در افغانستان حامیان و تطمیع کنندگان پاکستانی هستند

به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی حکومت پیشین افغانستان، در این کشور گروه‌های افراطی بسیار بد عمل می‌کنند و ریشه همه این افراطی گرایی ها در پاکستان است.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز رحمت الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی حکومت پیشین می‌گوید که پاکستان اینبار گروه افراطی داعش را بر علیه افغانستان راهی میکند.

آقای اندر در تویترش در واکنش به حمله خونین بر مسجد فاطمیه کندهار با تاکید بر این که حمله بر بی گناهان و مردم و عبادت‌گاه‌ها در هیچ دین و آیین جواز ندارد، می‌گوید پاکستان ریشه افراطی گری را در افغانستان در دست دارد

وی افزود: همانند سایر گروه‌های افراطی، گروه داعش نیز به صورت آشکار از سوی پاکستان تمویل می‌شود؛ پناهگاه‌ها و آموزش‌های شان هم همانجاست؛ اما دنیا به این مساله نظاره گر است و واکنشی نشان نمیدهد.

این در حالی است که گروه داعش مسوولیت حمله روز جمعه بر مسجد فاطمیه کندهار را برعهده گرفته و گفته که دو نفر از جنگجویان این گروه تروریستی ابتدا نگهبانان مسجد را به ضرب مرمی کشته‌اند و پس از آن خود را (در داخل مسجد) منفجر کرده‌اند.

در حمله دیروز هنگام برگزاری نماز جمعه در مسجد فاطمیه کندهار، حدود 40 نفر از نمازگزاران شهید و بیش از 70 تن دیگر زخم برداشتند.

این حمله واکنش‌داخلی و بین المللی را در پی داشته است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = چهارده