سیدحسن نصرالله : از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت ما باید از جمهوری اسلامی ایران، از رهبر انقلاب اسلامی و از رئیس جمهور، آقای ابراهیم رئیسی برای محموله های سوختی که روانه لبنان کردند تشکر کنیم.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت ما از تشکیل دولت استقبال می‌کنیم و همواره از روز اول صادقانه خواهان تشکیل دولت بودیم.
نصرالله افزود ما از رئیس جمهور حسان دیاب بخاطر صبر، استقامت و وطن دوستی او تشکر می‌کنیم، که بیش از یک سال در پیشبرد امور مسئول بود و سال سخت و خسته کننده‌ای بود. ما به ویژه از وزیرانی که به کار خود ادامه دادند و در رأس وزارتخانه‌های خود باقی ماندند و آنچه از آن‌ها خواسته شد، به ویژه در مرحله انجام پیشبرد امور انجام دادند، تشکر می‌کنیم.
وی تصریح کرد اولویت‌های دولت مشخص است و اولویت‌هایی که مردم لبنان می‌خواهند مشخص است. لبنان در حال فروپاشی است و ما به دولتی نیاز داریم که مسئولیت، ماموریت نجات، تغییرات و اولویت معیشتی مردم را برعهده گیرد.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد ما اصرار داریم انتخابات به موقع برگزار شود، که البته این امر یکی از اولویت‌ها و رسالت اصلی دولت است. ما همچنین امیدواریم تکمیل بیانیه وزیران تسریع شود و مجلس در اسرع وقت رای اعتماد به این دولت بدهد، چون زمان کم است. آنچه همه ما باید انجام دهیم، همبستگی برای کاهش فشار بر مردم و دادن زمان لازم برای انجام کار به دولت است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت در دوره گذشته و در حین حرکت کشتی (فرآورده های نفتی از ایران) در دریا، ما چندین تماس برقرار کردیم زیرا دو گزینه داشتیم یا کشتی در سواحل لبنان پهلو بگیرد و محموله خود را در لبنان تخلیه کند و یا به سوریه در بانیاس برود. برای اینکه باعث نشویم دولت لبنان در تنگنا قرار بگیرد، به سراغ گزینه دوم یعنی بندر بانیاس رفتیم و دولت سوریه اقداماتی در بندر برای تسهیل در کارا اراپه کرد و تانکرها را برای حمل و نقل مشتقات نفتی تأمین کرد. ما از رهبری سوریه برای حمایت، تسهیل، درک و مشارکت در موفقیت این مرحله تاکنون و در مرحله بعدی تشکر می کنیم.
وی افزود اولین کشتی یکشنبه شب ساعت ۲:۳۰ وارد بندر بانیاس شد و تخلیه بار را آغاز کرد و انتظار می رود امروز کار خود را به پایان برساند. قرار است پنجشنبه آینده حمل این مواد به بقاع و به منطقه بعلبک به مخازن خاصی آغاز شود ، که از آن به بقیه مناطق توزیع می شود.

سید حسن نصرالله گفت آنچه برای ما مهم است این است که از سوخت مازوت استفاده شود و به بازار سیاه نرود. ما متعهد شده ایم مشتقات نفتی را به لیره لبنان می‌فروشیم.
وی افزود توصیه من به دولت جدید این است که اطمینان حاصل کند مشتقات نفتی یارانه‌ای به دست شهروندان می‌رسد و در جیب تجار و محتکران نرود تا آنرا در انحصار خود قرار دهند و آن‌ها را با قیمت‌های جدید در ماه آینده بفروشند. ما می‌توانستیم کاروانی از کشتی‌ها را آماده کنیم، اما نمی‌خواستیم که باعث تحریک کسی شود و هدف ما کاهش درد و رنج بود.
نصرالله تاکید کرد ما به دنبال بهره برداری سیاسی یا نمایش رسانه‌ای نیستیم. ما باید از جمهوری اسلامی ایران، از رهبر انقلاب اسلامی، امام سید علی خامنه‌ای دام ظله و از رئیس جمهور، آقای ابراهیم رئیسی و مقامات ایرانی تشکر کنیم.
وی اضافه کرد ما از رهبری و دولت سوریه به دلیل امکانات، تفاهم و همکاری که در مرحله بعدی نشان داد و نشان خواهد داد، تشکر می‌کنیم.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت عده‌ای معتقدند وعده واردات مشتقات نفتی از ایران، مصرف عمومی دارد. برخی معتقد بودند اسرائیل اجازه نمی‌دهد کشتی‌ها به لبنان برسد، اما آن‌ها متوجه شدند که اسرائیل در بحران به سر می‌برد. معادله بازدارندگی موجود در لبنان و وارد کردن مسئله کشتی‌ها به لبنان در چارچوب این معادله، اجازه ورود اولین کشتی و کشتی‌های دیگر را نیز داد.
وی افزود اولین کشتی که رسیده است حامل مازوت بود و کشتی دوم نیز تا چند روز به بندر بانیاس می‌رسد و آن هم حامل مازوت است. تمام اقدامات اداری تکمیل شده است و چهارمین کشتی که بنزین حمل می‌کند اجاره شده است. کشتی دیگری هم هست که مازوت حمل می‌کند و ما در ماه اکتبر و در آغاز زمستان، هنگامی که به این ماده نیاز است، به دست ما خواهد رسید.
نصرالله گفت هدف ما تجارت یا سود نیست، بلکه کمک به کاهش رنج مردم است و هدف ما رقابت با شرکت‌های وارد کننده مشتقات نفتی نیست. ارزیابی ما این است که نهاد‌ها یا احزابی هستند که ممکن است از خرید گازوئیل یا بنزین ایرانی به نوعی در تنگنا قرار بگیرند یا خجالت بکشند و ممکن است ملاحظات و حساسیت‌های مشخصی داشته باشند، اما مشکلی وجود ندارد و این مسئله‌ای است که همه ما آن را درک می‌کنیم. در واقع ما می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم و مشکلات آن‌ها را کاهش دهیم و این مشتقات نفتی برای همه لبنانی‌ها است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − = چهار