شمار زیادی از مهاجران در یونان با مشکلات عدیده روبرو هستند

سازمانهای مردم نهاد و امدادی در مورد وخامت اوضاع مهاجران در یونان هشدار می‌دهند. مشکلاتی در پرداخت پول نقد برای مهاجران بوجود آمد و در نتیجه هزاران مهاجر مدتها دچار مشکلات عدیده بودند.

گزارش: آیات زین الدین

مانوس لوگوتیتیس، مسئول اقامتگاه‌ اولیه مهاجران در یونان اطمینان می‌دهد که این مشکلات به زودی و نهایتاً تا آغاز سال حل خواهند شد. او میگوید: «ما این هفته کارتهای (دریافت پول) را در اقامتگاه‌ اولیه و مهاجرانی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند توزیع می‌نماییم و هفته آینده وقتی که ما کارت‌ دریافت کنیم، می‌توانیم آن‌ها را در دیگر کمپ‌ها بین مهاجران در یونان توزیع کنیم.»

هزاران مهاجر در یونان منتظر پرداخت پولهای امدادی اند و به این ترتیب امکانی برای خریداری مواد غذایی نداشته اند.

برنامه توزیع پول نقد به مهاجران از سوی اتحادیه اروپا تمویل می‌شود تا آن‌ها بتوانند به صورت مستقلانه مسائلشان را رفع کنند. 

از سال ۲۰۱۷ به بعد کمسیاریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مسئول توزیع این پول به مهاجران بود. هر مهاجر یا هر خانواده مهاجر یک کارت دریافت کرده بودند و این پول امدادی ماهانه به حسابهای شان پرداخت می‌شد.

اما کمسیاریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان این مسئولیت را به حکومت یونان واگذار کرد. از آن زمان به بعد پرداخت پول قطع شده است. قطع این پرداخت‌ها پیش از همه مهاجرانی را که به صورت خاص نیازمند حفاظت درجه بندی شده و در کمپ‌ها انتقال نیافته اند، با مشکل مواجه کرده است. طبق این برنامه، یک خانواده‌ چهار یا پنج نفره قاعدتاً ماهانه باید برای خریداری مواد غذایی و لباس مبلغ به همان اندازه به دست می‌آورد.

خانم ملینا اسپاتاری از سازمان امدادی سویسی «زمین انسان‌ها» (Terre des Hommes) در این باره توضیح داد: «بالغ بر16000 هزار نفر در آپارتمانهایی که حکومت در اختیار آن‌ها قرار داده است زندگی می‌کنند و از سپتمبر به این سو به دلیل واگذار شدن برنامه پرداخت پول نقد به حکومت یونان، دیگر هیچ پولی به دست نیاورده اند. به نظر می‌رسد که حکومت یونان آماده نبوده است تا این پروژه دشوار را حل و فصل نماید.»

اما حکومت یونان این سخنان را نمیپذیرد. مانوس لوگوتیتیس، مسئول دولت در امور اقامتگاه‌ مهاجران گفت که آن‌ها مدت شش ماه مبالغی را دریافت میداشتند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + = 10