لزوم بازگشت طرفین به توافق سوئد برای جلوگیری از فاجعه بشری

 

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از المسیره سرلشکر علی آل مشکی معاون ستاد کل و رئیس تیم ملی در کمیته هماهنگی مشترک در حدیده امروز (چهارشنبه) معاون رئیس سازمان ملل را دیدار کرد . در این دیدار دو طرف بر لزوم حمایت از توافق نامه سوئد تاکید کردند.

دانیلا کراسلاک. در طی این دیدار تأیید کرد که نقض توافقنامه سوئد و بندهای مربوط به حدیده، توسط متجاوزان از حد عبور کرده و قربانیان هر روز به همین علت کشته می شوند.

وی گفت: “ما از بیش از یک سال پیش ،پیشنهاداتی را برای تسریع در سازوكار اجرای توافق نامه سوئد ارائه داده اما بن بست ها در مسیر این توافق، به دلیل سازش ناپذیری طرف مقابل هنوز وجود دارد.”

سرلشکر الموشکی نیز ضمن اشاره به وضعیت نامناسب این توافق در عمل، خاطرنشان کرد: توقیف کشتی های سوختی توسط متجاوزان سعودی-آمریکایی جرمی است که خطرات بزرگی را تهدید می کند و ما در آستانه یک فاجعه انسانی هستیم.

وی توضیح داد كه سازمان ملل متحد نقشی بشردوستانه دارد و امیدواریم برای بررسی ها و مأموریت خود در حدیده، پرونده های بشردوستانه را از پرونده های سیاسی و نظامی جدا كند و به آنها ورود کند.

الموشکی افزود: ما آماده دیدار با طرف های دیگری هستیم که سازمان ملل برای حل بن بست توافقنامه سوئد تعیین کرده است.

ایشان خاطر نشان کرد: شرکت برق به دلیل بازداشت کشتی های سوخت رسانی ، خدمات خود را به شهروندان متوقف می کند و این یک فاجعه در استان حدیده است.

از سوی خود ، سرلشکر محمد علی القدری ، یکی از اعضای تیم ملی کمیته هماهنگی ،گفت: سازمان ملل باید با ریاض و ابوظبی گفت وگو کند زیرا آنها کسانی هستند که مزدوران را به حرکت در می آورند و مانع اجرای توافق نامه سوئد همانها هستند.

دانیلا کراسلاک ، معاون سازمان ملل در این پرونده ، ضمن حمایت از توافق نامه حدیده ، توضیح داد : همکاران وی در سازمان ملل در تلاشند جلسه ای بین همه طرف ها برای انتقال پرونده های سیاسی و بشردوستانه برگزار کنند تا مشکلات مرتفع شود.

کراسلاک گفت: من رنج مردم استان الحدیده را درک می کنم. امیدوارم گفت وگو با طرفین بتواند مشکلات را حل کند. ما با طرف دیگر در تماس هستیم و منتظریم آنها به جلسات و توافقنامه سوئد بازگردند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک × 7 =