مخالفت بلینکن با جمهوری خواهان/ ایران در ساخت و صدور اسلحه به فلسطین نقشی نداشته است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن طی سخنانی عصر روز گذشته دوشنبه 7 ژوئن، در جلسه استماع در برابر مجلس نمایندگان ،اعتراف کرد که اتهامات وارده به ایرانی مبنی بر صدور اسلحه به حماس و حمایت تسلیحاتی مقاومت بی پایه و اساس است. 

08:52:49

وی گفت : ارزیابی های ایالات متحده نشان می دهد که بیشتر موشک های پرتاب شده از نوار غزه به سمت اسرائیل در جریان جنگ اخیرردر داخل کشور فلسطین ساخته شده است.

بلینکن افزود: دقیق ترین ارزیابی هایی که ما داریم نشان می دهد که بیشتر موشک ها توسط حماس به صورت محلی در غزه ساخته شده اند و این نشان از عدم حمایت نظامی ایران از حماس است و حمایت ها لفاظانه است.

وی در ادامه افزود: این در پاسخ به اظهارات اعضای جمهوری خواه شوراست که ادامه ارتباط با ایران را خطرناک توصیف کرده و ادعا کردند موشکهای شلیک شده توسط حماس به اسرائیل ساخت ایران است.

بلینکن در مورد تلفات غیرنظامیان در غزه تأکید کرد که واشنگتن به مخالفت با تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی در مورد جنایات جنگی احتمالی در سرزمین های فلسطین ادامه خواهد داد.

وی بار دیگر ضمن تاکید بر پذیرش حق رژیم صهیونیستی در فلسطین و تاکید بر راه حل دو کشور گفت كه ایالات متحده و اسرائیل سازوكاری در اختیار دارند برای اطمینان از مسئولیت پذیری iر دو طرف در برابر هر موقعیتی كه نگرانی های مربوط به استفاده از زور ، نقض حقوق بشر و سایر موارد وجود داشته باشد.

قابل ذکر است که آخرین درگیری در غزه در ماه مه گذشته 11 روز به طول انجامید که در آن بیش از 250 فلسطینی در غزه ، 27 نفر در کرانه باختری و 13 نفر در اراضی اشغالی کشته شدند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت + 6 =