هند در گرداب کووید19/ کارشناسان حقوق بشر خواستار کمک کشورها و رسیدگی تحقیقاتی به وضعیت هند شدند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبر گزاری فرانسه با تشدید وضعیت انتقال کویید 19 در هند گورکن های بمبئی در حال حاضر در دو شیفت کاری کار می‌کنند و در برخی موارد پیکرهای فوت شده ساعات زیادی برای دفن منتظر می مانند.شتاب در زنجیره انتقال،وضعیت بهداشتی نامناسب و نرسیدن خدمات درمانی و واکسن علاوه بر افزایش آمار فوتی‌ها در هند به کاهش سایر معیارهای سلامتی غیر جسمی مانند افزایش سطح یاس اجتماعی و بی اعتمادی و تشدید شکاف روانی در هند منجر شده است که افزایش آمار درگیری ها در دو هفته گذشته و پخش عجیب صحنه های حاکی از این واقعیت توسط مردم هند در فضای مجازی را نیز به دنبال داشته است. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار کمک های دولتی از سایر کشورها و نیز رسیدگی تحقیقاتی به وضعیت هند در گرداب کویید19 شدند.

09:03:32

 با گذشت نزدیک سه ماه از بحران COVID-19 هر روز حداقل300000 نفر آزمایش مثبت داشته و کل موارد آن از 18 میلیون نفر گذشته است که آماری بی سابقه در جهان به شمار می رود.

سیستم های بهداشتی و کوره های آدم سوزی پر شده اند. برخی قبایل هندی به جای دفن از سوزاندن اجساد استفاده می کنند اما آنها نیز  در دهلی دیگر جایی برای پذیرش جدید ندارند.

وضعیت انسانی در هند در شرایطی قرار دارد که آمبولانس ها اجساد قربانیان COVID-19 را به پارک ها و پارکینگ ها می بردند و برای دفن برای آن ها نوبت گذاری می کنند.

کارشناس مستقل حقوق بشر مستقر در دهلی نو گفت: “این روزها بیشترین صحنه ای که در هند دیده می شود این است :درآوردن جسد از وسیله یا آمبولانس و سپس عده ای که در گوشه و کنار شهر در حال دفن هستند. 

 

*روایت یک گور کن از دیده ها و شنیده های خود در کوران کرونا در دهلی نو

« ایمان کامرالدین» یکی از گورکن ها به خبرنگار خبرگزاری رویترز در هند گفت: یک سال است که تعطیلات ندارد و دوماه اخیر حتی استراحت و خواب آنها نیز کم شده است تا به دفن اجساد برسند. دولت بر اثر تاثیر کرونا بر اقتصاد قادر به استخدام گورکن های دیگر نیست.

کامرالدین به رویترز گفت : من باید روزه بگیرم ر حالی که هوای گرم من را از روزه داری باز داشته است.کار من واقعاً سخت است و باید در همین حین خانواده های اندوهبار و افرادی را ببینم که به خاطر این وضعیت جان خود را از دست داده اند. ما نیاز به کمک جهان داریم.من باید هر روز صدها گور حفر کنم ، آنها را با گل بپوشانم ، باید اجساد را حمل کنم. با این همه کار ، چگونه می توانم روزه بگیرم؟

این پیر 52 ساله که 25 سال است مشغول حفر قبر در شهر است ، گفت: مردم ترسیده اند و هیچ پناهگاه امنی وجود ندارد. دولت و سازمانها در کنار هم نیز نتوانستند از آمار تلفات و کاهش ترس و تنش مردم کم کنند. شهردار ما می گفت جابجایی بین شهرها در اثر همین ترس بر سرعت انتقال افزوده است. دولت نیز در حال شکاف و سر در گمی است  و به این زودی ها انتظار کمک از دولت را نداریم.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در سایت خبری این سازمان می نویسد: حتی نیاز به بررسی های بیشتر نیست. باید کمک های اظطراری به این کشور وارد شود. این کشور در یک جنگ ویرانگر قرار دارد که می تواند کل همسایه ها و جهان را از حیث ابتلا درگیرتر نماید. این نماینده خواستار ارسال کمک های واکسن و تجهیزات بمارستانی ویژه از ایاات متحده به هند شد.

 هند در حال حاضر با ثبت بیش از 370،000 مورد و 3600 قربانی در روز ، رکورد جهانی را ثبت می کند و یک عملیات بزرگ کمک بین المللی با ده ها کشور امیدوار کننده کمک آغاز شده است.

 ژاپن روز جمعه اعلام کرد 300 دستگاه تغلیظ کننده اکسیژن و 300 دستگاه تهویه را به هند اعزام می کند. «واردان شرینگلا»وزیر امور خارجه ژاپن گفت: ژاپن دوست و شریک ما ، در تلاش سختی برای مبارزه با بیماری همه گیر Covid-19 است و نجات آنها نجات ماست.

وی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت : بیش از 40 کشور متعهد شده اند که کمک های پزشکی حیاتی ، به ویژه اکسیژن رسانی را به هند ارسال کنند.

•بیشتر بخوانید:بیانیه نمایشی و ضعیف آسه آن!/ نشست آسه آن با موضوع میانمار، باعث اعتراض فعالان حقوق بشری شد

•بیشتر بخوانید:حمله مکرر با گلوله های فلزی به مردم در مسجد الاقصی/ “گزارشگران‌حقوق‌بشر‌”درفلسطین‌ورود‌کنند

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = پنج