کشته شدن شاهد پرونده فساد مالی نتانیاهو در سانحه هوایی؛ یونان بررسی می‌کند

یونان تحقیقات درباره سقوط یک فروند هواپیمای شخصی در نزدیکی جزیره ساموس را شروع کرد، سقوطی که در آن شاهد دادگاه رسیدگی کننده به پرونده اتهامات فساد مالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین صهیونیستها، کشته شد.

گزارش: حسین زرآبادی

به گزارش سلام نیوز «هییم ژرون» مقام ارشد پیشین در وزارت ارتباطات اسرائیل و همسرش تنها سرنشینان هواپیمای سسنا ۱۸۲ بودند. این هواپیمای تک موتوره که روز دوشنبه از حیفا در شمال اسرائیل پرواز کرده بود در نزدیکی فرودگاه ساموس سقوط کرد.

هیات تحقیق حوادث هوایی یونان اعلام کرد که در حال بررسی علت سقوط هواپیمای سسنا ۱۸۲ است.

سازمان هواپیمایی یونان در بیانیه ای اعلام کرد زمانی که ارتباط هواپیمای سسنا با برج مراقبت و اندکی پیش از فرود در فرودگاه ساموس قطع شد مرکز مرتبط با جستجو و نجات سریع را از قطع این ارتباط باخبر کرده است

یکی از مسئولان سازمان هواپیمایی یونان به خبرگزاری فرانسه گفت که یک ماهیگیر محلی گفته که ابتدا شاهد یک انفجار بزرگ بوده اما پس از مدت زمان کوتاهی یک انفجار کوچک‌تر رخ داده است.

به گزارش منابع خبری، اجساد دو سرنشین اسرائیلی هواپیمای سسنا چند ساعت پس از حادثه توسط نیروهای حفاظت دریایی یونان و با کمک غواصان کشف شده است.

وزارت خارجه اسرائیل با شناسایی قربانیان این حادثه هوایی که هر دو ۶۹ ساله بودند، اعلام کرد که این وزارتخانه و مقامات کنسولی اسرائیل در یونان با خانواده جان باختگان برای بازگرداندن اجساد آن‌ها همکاری می‌کند.

هییم ژرون یکی از حدود ۳۰۰ شاهدی بود که دادستان رسیدگی کننده به پرونده نتانیاهو از او نام برد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسرائیل متهم شده که هدایای گران قیمتی را از حامیان ثروتمندش دریافت کرده است. آقای نتانیاهو همچنین متهم است که او از غول‌های رسانه ای در مقابل پوشش خبری اش حمایت کرده است.

آقای نتانیاهو که اینک رهبر مخالفان دولت در پارلمان اسرائیل است، همه اتهامات مطرح شده نسبت به خود را رد کرده و بلندی فهرست شاهدان دادستانی را به سخره گرفته است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − 4 =