♦آرمین تریبِیل /ضرورت تغییر رویکرد سازمان ملل در ساختار مند کردن صلح و عدالت

به گزارش سلام نیوز ،دکتر آرمین تریبِیل (رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی از آلمان )  بر ضرورت گفتگو به عنوان ابزاری برای تقویت و ثبات صلح در جهان تاکید کرد.
وی ادامه داد :گفتگو ابزار مهمی است برای اینکه اقدامات حافظ صلح و تقویت کننده صلح دنبال بشود .گفتگوی بین ادیان با درک متقابل نقطه مهمی برای آغاز ارتباطات است اینکه نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل متحد در برقراری صلح در جهان عملکرد ناموفقی داشتند.
او افزود: یک واقعیت است هر چند در برخی از جاها اقدامات مثبتی هم انجام شده اما چیزی که امروز به صورت عمومی از سازمان ملل مشاهده می‌کنیم تشکیلات ناموفقی است.دلیل عدم موفقیت هم به خاطر دین و اعتقادات نیست بلکه به نظر من پیدایش سازمان ملل نتیجه جنگ جهانی دوم است .
وی گفت:در عصری به سر می‌بریم که افول آمریکا در حوزه‌های مختلف خود را نشان داده است سازمان ملل در عملکرد دچار نارسایی هست و تشکیلاتش نیاز به اصلاحات جدی دارد برای مثال باید اصلاحاتی در شورای امنیت صورت بگیرد شورایی که تشکیل شده از قدرت های استعمارگر سابق ولی دنیای امروز وضع دیگری پیدا کرده و شورای امنیت سازمان ملل هم بایستی متناسب با این تغییرات اصلاح شود .

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 7 = شصت سه