♦حذامی محجوب /بر چالش های عدالت در خصوص ویروس کرونا تاکید کرد

به گزارش سلامی نیوز ،حذامی محجوب استاد رشته فلسفه سیاسی و پژوهشگر در یادداشت اختصاصی بر چالش های به وجود آمده در موضوع عدالت به خاطر ویروس کرونا به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی ادامه داد : در دوران قبل از کرونا ظلم و ستم بسیاری در جهان رواج داشت. هم اکنون عدم مساوات و تخلفات به دلیل این بیماری جهانی افزایش یافته است و اوضاع را بسیار پیچیده تر کرده است.هم اکنون ویروس کرونا بیشتر کشورهای فقیر را درگیر خود کرده است زیرا در بردارنده نهادهای ضعیفی است و اقتصاد به طور عمده غیررسمی است و بسیاری مایحتاج خانه خود را نمی توانند تامین کنند و به مساحت لازم برای فاصله اجتماعی را رعایت کنند. او افزود :مردمی که خانه هایشان ویران شد و کسانی که از جنگ فرار کردند و تمامی پناه جویان گرسنه آواره که راه های امرار معاش را از دست داده اند و یا به خدمات بهداشتی و خدمات مورد نیاز برای زندگی روزمره احتیاج دارند و منبع درآمد ندارند. وقتی می گویم خدمات ضروری زندگی منظورم تامین غذا به اندازه کافی و آب تمیز و بهداشتی برای مردمی است که در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.
وی در پایان گفت :در واقع بسیاری از کشورها حتی قبل از بحران کرونا نیز برای عدالت جهانی اهتمامی قائل نبودند و در واقع صلح جهانی هم اکنون در دنیا یک عبارت بی معنا است . بسیاری از کشورها در حال تار و مار شدن هستند و برخی در حال به یغما بردن ثروت سایر کشوها هستند تا شهروندان شان صرف نظر از مردم سایر کشورها از آن بهره مند شوند. هم اکنون این شکاف در حال عمیق تر شدن است زیرا این کشورها به بهانه مقابله با ویروس کرونا بیش از پیش در لاک خود فرو رفته اند و فقط به شهروندان خود اعتنا می ورزند.پس لازم و ضروری است که به دنبال یافتن راه حل های جهانی باشیم تا بهداشت همگان در امان بماند و کرامت مردم محروم از عدالت در جهان تضمن شود .

مطلب پیشنهادی

صلح طلبی در سخنان امام علی علیه السلام

متن زیر یادداشتی است که مصطفی دلشاد ، استاد دانشگاه در مورد اصالت صلح در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × هشت =