♦ بازگشت ناقضان حقوق بشر به سازمان حقوق بشر!

به گزارش سلام نیوز به نقل  از خبرگزاری آسوشیتدپرس دو مقام آگاه در دولت آمریکا اعلام کردند که «جو بایدن» رئیس جمهور جدید ایالات متحده به زودی پیوستن مجدد این کشور به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را اعلام می کند.

بنا به این گزارش، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و یک دیپلمات بلندپایه این کشور در شهر ژنو روز دوشنبه این خبر را اعلام می کنند.

این دو مقام آگاه همچنین گفتند که واشنگتن خواستار عضویت کامل در این شورا شده است و اینکه تا پایان سال میلادی جاری (۲۰۲۱) ایالات متحده تنها به عنوان یک عضو ناظر و بدون حق رأی در این شورا شرکت خواهد کرد.

گفتنی است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در ژوئن ۲۰۱۸ از این نهاد جهانی خارج شد و «نیکی هیلی» سفیر وقت آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که شورای حقوق بشر یک سازمان «مملو از ریاکاری و تزویر» است که به رغم عضویت کشورهایی که به زعم واشنگتن ناقضان اصلی حقوق بشر هستند- مانند ونزوئلا، چین و جمهوری دموکراتیک کنگو- از اسرائیل انتقاد می کند!

اما گزارشها نشان می دهد که بایدن ضمن باور به لزوم اجرای اصلاحات در شورای حقوق بشر سازمان ملل، معتقد است که رویکرد باید به سمت «مشارکت با این نهاد جهانی به شیوه ای مبتنی بر اصول» باشد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 3 = نُه