♦ قابلیت الگو سازی شهید سلیمانی

به گزارش سلام نیوز دکتر داوود عامری، رئیس انجمن رهپویان فرهنگی، امروز (یکشنبه)در همایش “مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی”از قابلیت الگوسازی سردار سلیمانی گفت.

ایشان در بخشی از بیانات خود تاکید کرد:شهید سلیمانی مسلمانی بود که به پیامبر مکرم اسلام اقتدا کرد او با تاسی به ائمه معصومین و امام امت خویش تلاش کرد مسلمانی شایسته باشد؛ او در مقابل ظلم و ستم ایستادگی و تلاش کرد همه زندگی خویش را وقف اسلام و مسلمین کند.

دکتر عامری افزود: شهید سلیمانی با اخلاق و رفتار خود محبوب دلها شد.‌او مقابل دشمنان میهن خود و اشرار ایستاد، مقابل نظام سلطه و تروریسم مقاومت کرد و برای دفاع از مظلومان پایداری کرد.

🔸️رئیس انجمن ره پویان فرهنگی ضمن تاکید بر منش شهید سلیمانی در الگو سازی برای نسل های جوان تر اضافه کرد: او از هیچ صحنه خطری نهراسید و نشان داد چگونه یک مسلمانان با اراده و ایستادگی می تواند الگو ساز باشد.‌ به همین جهت توسط رهبر معظم انقلاب “قهرمان ایران و امت” لقب گرفت. سلیمانی آن شهید والا مقام حقیقتا ارزش های امت اسلامی و تمدن نوین اسلامی را نشان داد. زندگی او قابل مطالعه و الگوساز و درس آموز است الهام بخش آزادگان جهان است .

وی در پایان تاکید کرد : سلیمانی امنیت ،صلح و عدالت را برای همه انسانها خواست و از این رو شایسته است نخبگان و اندیشمندان علمی و فرهنگی و آنهایی که دل در گرو این شهید بزرگوار دارند تلاش کنند این الگو شناخته شود.‌شناخت مکتب شهید سلیمانی راهی برای شناخت مکتب شاهدان و شهیدان می باشد. مساله‌ای که رهبری بارها روی آن تاکید کرده‌اند. این راه را برای هم افزایی ملت اسلامی باز می کند و زمینه ساز همگرایی مسلمانان خواهد بود .از این رو جمعی از علاقمندان آن شهید احساس مسئولیت کردند تا در این راستا اقدامی مثمر انجام دهند. سال گذشته همایشی با همین عنوان برگزار شد و مورد استقبال اندیشمندان جهان اسلام قرار گرفت و این انگیزه ای شد تا یک دبیرخانه دائمی جهت ترویج ایجاد کند تا این مکتب مورد شناسایی قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + نُه =