آمریکا برای بار سوم مانع تصویب “بیانیه شورای امنیت” مبنی بر آتش بس در فلسطین اشغالی شد!

♦به گزارش سلام نیوز واشنگتن در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد ،برای سومین بار مانع صدور بیانیه مشترک شورای امنیت جهت برقراری آتش بس بین فلسطین و رژیم صهیونیستی شد و اذعان داشت برای آن زمان بیشتری نیاز است. 

08:26:57

ایالات متحده آمریكا امروز دوشنبه مانع صدور بیانیه مشترك شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر آتش بس و اعلام نقض موازین بین الملل از سوی رژیم صهیونیستی شد.

این درحالی است که آمار کشته شدگان در اثر عدم آتش بس در فلسطین اشغالی هر روز در حال افزایش است و نیاز به اقدام عاجل دیپلماتیک بیش از هر زمان دیگر در رابطه با این مساله، مورد مطالبه جامعه جهانی است.

به نقل از منابع دیپلماتیک ایالات متحده بدین واسطه موضع خود را که باید برای تلاش های دیپلماتیک جهت آتش بس به کار گیرد با عنوان”نیاز به زمان بیشتر برای بررسی” توجیه کرد. پیش نویس بیانیه توسط چین ، تونس و نروژ تهیه شده بود اما آمریکا غیر مستقیم آن را نپذیرفت.

لازم به ذکر است که متن پیش نویس بیانیه از دو طرف درگیری (فلسطین و اسرائیل) انتقاد کرده بود اما با این وجود ایالات متحده آن را نیاز به بررسی بیشتر دانست.

جلسات غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین پیش نویس بیانیه دوشنبه و چهارشنبه هفته گذشته را مورد بررسی قرار داد و از هر 15 عضو 14 عضو از پیش نویس بیانیه حمایت کردند.

با توجه به این مهم که تصویب بیانیه نیاز به تصویب یکپارچه دارد ایالات متحده آمریکا با صدور آن مخالفت کرد. منابع دیپلماتیک به رویترز گفتند ایالات متحده ممکن است بتواند یا بخواهد نظر سایرین را تغییر دهد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− یک = 0