آمریکا به دنبال ساخت پایگاه نظامی در مرز عراق و کویت!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از المعلومه، «رضا الدهلکی» تحلیلگر امور نظامی عراق امروز چهارشنبه سخنانی گفت: ایالات متحده آمریکا به دنبال احداث پایگاه‌های نظامی جدید در مرزهای مشترک میان کویت و عراق است. 

وی تاکید کرد: اطلاعاتی وجود دارند که این مهم را تایید می کند.علیرغم تحرکات ایالات متحده آمریکا در مرزهای مشترک عراق و کویت، دولت بغداد اطلاعی از این تحرکات ندارد و این مسأله یک نقصان محسوب می‌شود.

ایشان اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند تا در زمان مناسب از پایگاه‌های نظامی جدید خود در مرزهای مشترک کویت و عراق بهره برداری کنند. بنابراین، باید منتظر استقرار نیروهای جدیدی از آمریکا در پایگاه‌های مذکور باشیم.

پیش از این، شقیر الاسمر کارشناس امور امنیتی عراقی از همکاری میان نیروهای عراقی و سوریه در بالاترین سطح از هماهنگی اطلاعاتی خبر داد و به تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز عراق با سوریه اشاره کرد.

وی افزود: عملیات اخیر عراق در نوار مرزی با هماهنگی با نیروهای ارتش سوریه برای رصد تحرکات تروریست‌ها در این مناطق رخ داد. همکاری میان طرفین از طریق اطلاعاتی است که نقش بزرگی در عملیات بازداشت تروریست‌ها و رصد تحرکات آنها و ممانعت از رخنه آنها ایفا می‌کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = چهارده