آن مصلح جهانی می‌رسد!

زینب عامری: سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)و نهم ربیع نزدیک است.روزی که گذشت نیز روز جهانی #سلامت روان و اجتماع بود.دراین فاصله می‌توانیم هدیه‌ای ارزنده در راستای یاری آن دردانه خلقت آماده و تقدیم نمائیم ان‌شاءالله.چگونه؟
⚕کمک به امداد مردمی.

تحقق”صلح و سلامت جهانی”در تمام ابعاد روحی، فکری،جسمی،اجتماعی و…مهمترین دستاورد ظهور و دولت امام زمان(عج)خواهد بود.
◾این #صلح ، امنیت، ثبات و نظم، عدالت و سلامت بدون شک با عبور از چالش‌های متعدد دست یافتنی می‌شود اما به اراده الهی و بیداری روز افزون مردم جهان سرانجام محقق شده و دولت صلح و امنیت و سلامت جهانی در سایه فراگیر حضرت مهدی ارواحنا فداه شکل خواهد گرفت و تن رنجور این کره خاکی شفا و التیام خواهد یافت و #زندگی به معنای حقیقی آن در چنین دورانی تجلی می‌یابد.

اما درین میان هر کسی به این مهم مشتاق تر است در یاری امام عصر خویش بایستی اقداماتی انجام دهد تا آن مددکار و منجی جهانی را پیش و پس از ظهور در این وظیفه الهی یاری نموده و از سعادت‌یافتگان و نجات یافتگان باشد.

♦️چه کنیم؟
1_مطالعات دینی و علمی خود را در زمینه مبارزه با مسائل اقتصادی،فرهنگی اجتماعی و…بالا ببرید. بدون مطالعه و تعمق دینی و علمی و با اتکا به پیش‌فرض‌های ذهنی یا برخی مطالب منتشره غیرقابل اعتماد در فضای مجازی،محیطهای اجتماعی و برخی سایتها درصدد فهم یا حرکت نباشید که ممکن است فهمی ایجاد شود ولی تضمینی بر صحت آن نیست.علم ۲۷ در دارد که تا پیش از ظهور حضرت ما تنها قادر به گشودن دو در آن هستیم پس خیلی متکی به ته نشست‌های ذهنی که اغلب دارای سوگیری هستند حرکت نکنید.حتما بر دو پایه #دین و #علم در این مسیر تکیه کنید تا نخست به فهم درست و جامعی از بحث سلامت (فرهنگی،فکری،روحی،رفتاری و…)نائل آئید و نخست خود را تقویت کنید.
۲-در گام دوم پس از رسیدن به شناختی صحیح، عمیق و ریشه‌ای به اقدامات کوچک بپردازید .یعنی روند امر به معروف و نهی از منکر را با همان اصولی که دین توصیه کرده و در مسیر آن شناخت دین مدار و علم مدار (تا جایی که فعلا در فهم بشر است) آغاز کنید.دوست عزیزم مردم اطراف شما همیشه درست نمی‌گویند باید شجاعانه با برخی بیماری‌های اجتماعی که سلامت روح اجتماع را خدشه دار می‌کند به مقابله برخیزی و با جسارت قدرت نه گفتن و بله گفتن مقابل این موضوعات را داشته باشی.


▫️اگر به شما گفتند امر به معروف و نهی از منکر و نصحیت مال این دوره نیست حرف بیخودی است.شما با روش درست و طبق دستور دین در صدد مدد به خانواده و محیط خود باش و هرکس چون جراغی اطراف خود را روشن کند. 

شما هرکدام به شرط مطالعه و آموزش صحیح یک مددکار اجتماعی برای مردم و جامعه خود هستید که همانا خانه دیگر ماست.
اولین اصلی که به یک مددکار آموزش داده می‌شود اینست که در درمان و کمک به مددجوی خود مقاوم باشد، حتی اگر مددجو پس زد، نخواست،فرافکنی کرد و مواجهه کرد در مدار منطق و بدون آسیب زدن به خودتان، اما در نهایت عشق و دوستی و همکاری و محبت در کمک به او تلاشگر باشید و عقب نشینی نکنید مگر بازهم بنا به مصلحت آن فرد.
در وظیفه مهم مددکاری اجتماعی و جمعی و کمک به تحقق این سلامت اجتماعی (در ابعاد روحی و روانی و اقتصادی و فرهنگی و فکری …)درجامعه باید این #روحیه را در خود تقویت کنید و هرگز فراموش نکنید جامعه ای که دستگیری از هم و امر به #معروف و نهی از منکر را (در خط فکری درست و با روش درست) به عنوان یکی از ارکان مهم مددگری اجتماعی،کنار بگذارد خداوند نیز هیچ مددی به آن نخواهد کرد و هم افراد هم‌جامعه از دایره رحمت حق فاصله می‌گیرند.
۳-اقدامات خود را در مسیر کمک به امام زمان و اصلاح اجتماعی بر پایه اصول دینی و عقلی و انسانی حتما جایی یادداشت کنید. این‌ تکنیک دو اثر شگرف دارد؛ یک اینکه شما هدف خود را در یاری امام عصر در #جامعه سازی اسلامی فراموش نخواهید کرد و دوم این موارد اندوخته فوق العاده‌ای برای شما خواهد بود.گام‌های آغازین را بردارید.

مطلب پیشنهادی

آیت الله جوادی آملی: بهترین راه برای معرفی علی بن ابی طالب، بیان نورانی حضرت در نهج البلاغه است

هفتمین وبینار امام علی علیه السلام با موضوع سیره اخلاقی و عملی امام علی علیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 5 = چهار