آیت الله جوادی آملی: بهترین راه برای معرفی علی بن ابی طالب، بیان نورانی حضرت در نهج البلاغه است

هفتمین وبینار امام علی علیه السلام با موضوع سیره اخلاقی و عملی امام علی علیه السلام به همت انجمن اسلامی شیعیان در ایتالیا با حضور و مشارکت همه انجمنها و بعضی از انجمنهای اهل تسنن، روز یکشنبه در ایتالیا به صورت مجازی برگزارگردید.

گزارش: آیات زین الدین

آیت الله جوادی آملی در پیام به این همایش بیان داشتند: محفلی که به نام علی بن ابی طالب تشکیل میشود از اهمیت ویژهای برخوردار است زیرا همه این عناوین مربوط به شخصیتی است که یا باید پیغمبر او را از طرف خدا معرفی کند یا خود آن حضرت خودش را معرفی کند.

ایشان بیان داشتند: بهترین راه برای معرفی علی بن ابی طالب بعد از قرآن کریم و سخنان نورانی حضرت ختمی نبوت، بیان نورانی خود علی بن ابی طالب در نهج البلاغه است.

وی گفت: سید رضی(رضوان الله تعالی علیه) سعی بلیغی داشتند اما در آن روز مقدور نبود که بتواند تمام کلمات حضرت را جمع آوری کند لذا بسیاری از بیانات علمی علی بن ابی طالب در نهج البلاغه کنونی نیامده است. علی بن ابی طالب را با خطبه باید شناخت نه با خطابه و سید رضی خطبه ها را نقل نکرد و خطابه ها را نقل کرد و این نهج البلاغه کنونی که به نام خطبه یک و دو و ده و بیست مطرح است خطبه نیست.

ایشان اظهار داشتند: نهج البلاغه ای که به عنوان تمام نهج البلاغه الآن به لطف الهی آمده و چند برابر نهج البلاغه است و آنچه از علی بن ابی طالب به حسب ظاهر رسیده است در آن جمع آوری شده است، بر همه ما لازم است که این کتاب، کتاب درسی بشود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت − = 2