اتحادیه اروپا: تخریب خانه‌های فلسطینیان امیدها برای صلح را تضعیف می‌کند

اتحادیه اروپا تخریب منازل فلسطینی توسط اسرائیل را خلاف قوانین بین‌المللی دانسته وتاکید کرد که این اقدام امیدها برای صلح را تضعیف می‌کند.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز، دفتر اتحادیه اروپا در قدس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «تخریب منازل فلسطینی توسط مقامات اسرائیل خلاف قوانین بین‌المللی است و امیدها برای صلح را تضعیف می‌کند. اسرائیل خانه‌ها، انبارها و ساختمان‌های در حال ساخت فلسطینی‌ها را در روز سه‌شنبه 23 نوامبر در قدس، الخلیل، رام‌الله و نابلس تخریب کرد و 22 فلسطینی که 15 نفر از آنها کودک بودند به دلیل این تخریب یک روزه بی خانمان شدند».

اتحادیه اروپا خواستار پایان دادن به اقدامات غیرقانونی و تخریب‌هایی شد که فلسطینی‌ها را مجبور به ترک خانه‌هایشان می‌کند.

در این بیانیه آمده است که اقدامات تخریب و مصادره منازل و مشاغل فلسطینی‌ها در 9 ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش یافته و در نتیجه تعداد فلسطینی‌هایی که به زور از خانه‌های خود بیرون رانده شدند، 28 درصد افزایش یافته است.

گفتنی است اسرائیل منازل فلسطینیان واقع در منطقه “ج” کرانه باختری را به بهانه “ساخت و ساز غیرمجاز” تخریب می‌کند.

براساس پیمان «اسلو دو» که در سال 1995 میان حکومت فلسطین و اسرائیل به امضا رسید، کرانه باختری به سه منطقه؛ «الف»، «ب» و «ج» تقسیم شد. منطقه «الف» شامل 18 درصد کرانه باختری و از لحاظ امنیتی و اداری تحت اداره حکومت فلسطین است.

منطقه «ب»21 درصد کرانه باختری است که مدیریت غیرنظامی آن با حکومت فلسطین و مدیریت امنیتی آن با اسرائیل است، اما منطقه «ج» 61 درصد کرانه باختری را شامل می‌شود که کاملا در اختیار اسرائیل است.

اسرائیل از سال 1967 تاکنون 11 هزار و 900 خانه شهروندان فلسطینی را تخریب و 73 هزار نفر را در کرانه باختری و شرق قدس آواره کرده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = نُه