اثرات چای سبز در بهبود زوال حافظه و فراموشی ،مورد بررسی قرار گرفت

♦به گزارش سلام نیوز به نقل ازExpress محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی  یک ترکیب آنتی اکسیدانی به نام اپی گالوکاتکین-3-گالات در چای سبز یافتند که می تواند مشکلات حافظه را برطرف کند.

این مطالعه بررسی شده در مجله Chemistry of Biology چاپ شد ؛ تیم تحقیقاتی اثرات آن را روی موش هایی که از نظر ژنتیکی برای توسعه بیماری آلزایمر برنامه ریزی شده اند، بررسی کرده و نتایج مثبت گرفتند.

پروفسور «ترنس تاون» نویسنده ارشد مقاله گفت: لازم نیست 10 تا 12 سال صبر کنید تا یک داروی خاص وارد بازار شود. در عوض با ایجاد تغییرات در رژیم غذایی برای قرار دادن چای سبز در دستور غذایی می توانید یک روش” جادویی “برای کمک به حافظه ایجاد کنید .

هنگامی که مصرف چای سبز با فولیک اسید (FA)ادغام شد ، این مزیت بارزتر بود. اسید فولیک در غذاهایی مانند هویج ، گوجه فرنگی ، برنج ، گندم و جو دوسر وجود دارد.

32 موش در این آزمایش شرکت داده شدند و آنها به طور تصادفی در چهار گروه تقسیم شدند.

گروه اول موش هایی که ECGC(چای سبز) مصرف کردند. دوم  موش هایی که اسید فولیک مصرف کرده اند . سوم موش هایی که ECGC و اسید فولیک باهم مصرف کرده اند و چهارم موش هایی که دارونما مصرف کرده اند.

دوز مصرفی 30 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن تخمین زده شد که یک دوز مخصوصاً “قابل تحمل” نیز برای انسان است.

تمام این موش ها با علائمی باهم مقایسه شدند. نتایج نشان داد موش هایی که چای سبز مصرف کردند عملکرد بهتری در مواجه با روند فراموشی از خود نشان دادند و موش هایی که همراه آن اسید فولیک مصرف کردند نتایج بهتر از گروه فوق داشتند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− یک = 8