اخرین دستاوردهای علمی حکایت از اثر درختان سبز و سیاه رنگ در صلح زیستی و ایمن سازی خودروهای الکتریکی دارد

یکی از بهترین دستاوردهای علمی دو دهه اخیر این است که اثر درختان با برگهای سبز و سیاه برروی کاهش آلاینده ها و ایمن سازی خوردوها و تحول در حمل و نقل در جهان است. 

گزارش: علی صمدی

حدود دو مایل زیر زمین در آمریکا دارای ذخایر لیتیوم نشان می‌دهد این ذخیره برای حداقل یک میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال کافی است، و یکی از معدنچیان میگوید که میتواند از این ذخایر با تقریباً نصف هزینه و بدون تخلیه گازهای گلخانه‌ای برای ایمن سازی خودروها استفاده کند.
با توجه به اینکه منبع حیاتی خودروهای باتری‌دار معمولاً با استفاده از روش‌هایی خاص و تخصصی صورت میگیرد شناخت این معادن و نیز درختان و ذخایر میتواند روی این موضوع اثرگذار باشد و می‌تواند کلیدی برای تلاشهای اروپا برای تبدیل شدن به اولین در جهان باشد. قاره ای که به قاره سبز مشهور است و نقش آن در پاکی آب و هوایی جهان می‌تواند مفید فایده باشد. 
هورست کروتر، مدیر عامل ولکان در آلمان، در مصاحبه ای گفت: ما محصولی را به صورت محلی تولید خواهیم کرد که به شدت اثرگذار و قابل استفاده در مقابله با آلاینده ها و ایجاد فضای سالم همگانی برای فروش در سراسر قاره است.

 این پروژه مبتنی بر علم و فناوری است با سرمایه گذاری جینا راینهارت ثروتمندترین زن استرالیایی – با رنو SA، مالک جیپ Stellantis NV و سازنده باتری کره ای LG Chem Ltd در هفته گذشته، بزرگترین معامله خود را در جهت ایجاد این فضای سبز صورت داد. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 × پنج =