ادامه اقدامات کودتاچیان در سودان؛ دادستان این کشور برکنار شد

منابع خبری گزارش دادند، فرمانده ارتش سودان، دادستان و هفت تن از دادستان‌های عمومی این کشور را برکنار کرده است.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز به نقل از الکوثر، «عبدالفتاح برهان» فرمانده ارتش سودان، «مبارک محمود» دادستان این کشور را پس از تصمیم وی برای آزادی شماری از اعضای رژیم عمر البشیر رییس جمهوری پیشین سودان برکنار کرد.

برهان همچنین هفت تن از دادستان‌های عمومی سودان را برکنار کرده است.

فرمانده ارتش سودان همچنین دستور داده است تا اعضای رژیم عمر بشیر که توسط مبارک محمود از زندان آزاد شدند به زندان بازگردانده شوند.

شورای امنیت سازمان ملل روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای شورای امنیت از کودتای نظامی سودان در ۲۵ اکتبر، توقف فعالیت تعدادی از موسسات انتقالی، اعلام وضعیت اضطراری بازداشت عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان و همچنین بازداشت سایر مقامات غیر نظامی در دولت انتقالی بسیار نگران هستند.

در این بیانیه آمده است اعضای شورای امنیت خواهان آزادی فوری افراد بازداشت شده توسط مقامات نظامی هستند. در این راستا شورای امنیت به بازگشت حمدوک به محل سکونت خود توجه کرده است.

هفته گذشته رسانه‌ها از وقوع کودتای نظامی در سودان و بازداشت «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر و تعدادی دیگر از وزرای دولت انتقالی این کشور خبر دادند و ساعاتی بعد از انتشار خبرهای اولیه درباره کودتا، البرهان با اعلام وضعیت فوق‌العاده در این کشور از انحلال شورای حاکمیتی(که خودش ریاست آن را برعهده داشت) و هیئت دولت سودان خبر داد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − = 7