اردوغان: ناسیونالیسم واکسن مایه ننگ برای بشریت است

رئیس جمهور ترکیه ناسیونالیسم واکسن را مایه ننگ برای بشریت خوانده و تاکید کرد واکسن «تُرکوواک» را نه تنها در اختیار مردم‌مان بلکه در اختیار همه انسان‌ها قرار خواهیم داد.

اردوغان: ناسیونالیسم واکسن مایه ننگ برای بشریت است
گزارش: علی صمدی

وی در سخنان خود تاکید کرد: ناسیونالیسم واکسن وقتی که ده‌ها میلیون نفر در چنگال ویروس گرفتار هستند، مایه ننگ برای بشریت است.

اردوغان همچنین خاطرنشان کرد: واکسن تولید داخل «تُرکوواک» را نه تنها برای استفاده مردم ترکیه بلکه در اختیار همه انسان‌ها قرار خواهیم داد.

وی ضمن تاکید بر اینکه جامعه جهانی نمی‌تواند اجازه دهد بحران سوریه 10 سال دیگر نیز ادامه یابد، گفت: تبعیض بین گروه‌های تروریستی در سوریه و استفاده از آنها به عنوان پیمانکار غیرقابل قبول است.

اردوغان متذکر شد: ترکیه به عنوان کشوری که کرامت انسانی را در بحران سوریه حفظ کرد، دیگر نه امکان و نه تحمل مواجهه با موج‌های جدید مهاجرت را ندارد.

اردوغان همچنین در خصوص مسئله اختلاف اسرائیل و فلسطین تصریح کرد: روند صلح و چشم انداز راه‌حل دو دولتی باید بدون تاخیر بیشتر احیا شود.

وی در ادامه افزود: رویکرد نادیده گرفتن ترکیه در منطقه که از طولانی‌ترین کرانه در دریای مدیترانه شرقی برخوردار است، باید کنار گذاشته شود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین درباره تغییرات اقلیمی تاکید کرد: شعار “دنیا بزرگتر از 5 است” را که در هر فرصتی آن را بیان می‌کنیم، در مورد تغییرات اقلیمی نیز تکرار می‌کنیم.

اردوغان از تصمیم ترکیه برای ارائه توافق پاریس مطابق با مراحل سازنده و در چارچوب بیانیه مشارکت ملی برای تصویب به پارلمان کشور ظرف مدت یک ماه آتی خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه در پایان گفت: هر کسی که بیشترین آسیب را به کره زمین وارد و از منابع طبیعی به طرز وحشیانه استفاده کرده است، باید بیشترین سهم را در مقابله با تغییرات آب و هوایی داشته باشد. ترکیه که در مواجه با هر گونه مشکل، بحران یا فراخوان جهانی بی تفاوت نبوده است، وظیفه خود در قبال مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست نیز انجام خواهد داد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ هشت = 10