اردوغان: پس از گفت‌وگو با امارات، گام های مشابهی را با مصر و اسرائیل اتخاذ می کنیم

اردوغان گفت ترکیه گام هایی برای بهبود روابط با مصر و اسرائیل، همانند آنچه که طی هفته های اخیر با امارات اتخاذ و منجر به سرمایه گذاری شده، اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش سلام نیوز از  میدل ایست «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه گفت کشورش پس از مذاکره با امارات، گام های مشابهی برای نزدیک شدن به مصر و اسرائیل اتخاذ می کند.

اردوغان گفت ترکیه گام هایی برای بهبود روابط با مصر و اسرائیل، همانند آنچه طی هفته های اخیر با امارات اتخاذ و منجر به سرمایه گذاری شده، اتخاذ خواهد کرد.

منابع رسانه ای گزارش دادند که رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی در جریان سفر از ترکمنستان تصریح کرد: امارات طرحی برای سرمایه گذاری به ارزش ده میلیارد دلار ارائه کرد و از طریق این طرح، دو کشور آینده کاملا متفاوتی را رقم خواهند زد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین خبر داد در ماه فوریه با هیئتی بزرگ به امارات متحده عربی سفر خواهد کرد و اقدامات مهمی انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره روابط با تل آویو و قاهره گفت: هر گامی که در رابطه با امارات اتخاذ شد، گام های مشابهی نیز با دیگران اتخاذ می شود.

هفته گذشته و در جریان سفر محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی به آنکارا، ترکیه و امارات قراردادهای سرمایه گذاری به ارزش میلیاردها دلار امضا کردند.

گفتنی است پیش از این و در ماه جاری، اردوغان در مکالمه تلفنی ای که در نوع خود نخستین تماس بود، با «نفتالی بنت»، نخست وزیر اسرائیل گفت وگو کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 4 = سه