♦از روز دوم جشنواره فیلم فجر چه خبر؟

به گزارش سلام نیوز دومین روز جشنواره فیلم فجر، رسانه‌ای‌ها را کم‌رمق‌تر کرده بود، چون حاشیه‌های فرشِ قرمز بدون توجه به شرایط کرونا،‌ دست‌وبالِ عکاسان و تصویربرداران را بسته بود، البته خبرنگاران هم گلایه داشتند که نمی‌توانند به‌راحتی گفت‌وگو کنند.

فرشِ قرمزی که فقط مخصوص عکاسان بود و نه خبرنگاران و نه تصویربرداران می‌توانستند در آن حضور داشته باشند؛ اقدامات سفت و سختِ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با حضور بازرسان وزارت بهداشت شدیدتر هم شد.روز دوم برج میلاد به‌طور محسوسی نسبت به روز نخست خلوت‌تر بود، حتی در مراسم فرش قرمز “ستاره‌بازی” تعداد محدودی از عکاسان حضور داشتند، البته اکثریت بازیگران اصلی این فیلم هم در برج میلاد حاضر نشدند.

نشست “ستاره‌بازی” بدون حضور فرهاد اصلانی و تماس تلفنی شبنم مقدمی برگزار شد اما خبرنگاران و اهالی رسانه، بازی ملیسا ذاکری (نقش صبا) را بسیار پسندیدند، بازیگری که پیش از این با علیمردانی کار کرده بود و به‌قول تهیه‌کننده، از بینِ نامزدهای زیادی انتخاب شد.

نکته بعد هم بحث حضور بازیگران آمریکایی در “ستاره‌بازی” بود که مایکل مدسن بازیگر آثار تارانتینو و مارشال منش بازیگر “دزدان دریایی کارائیب” به ایفای نقش پرداختند. البته سختی‌های ساخت این فیلم در شرایطی که مشکلات اقتصادی و ارزی گریبانِ بسیاری از کارها را گرفته است و این نکته مورد بحثِ جدّی خبرنگاران در نشست خبری فیلم “ستاره‌بازی” بود.

البته این نشست حاشیه‌ای هم داشت که به سؤال یکی از خبرنگاران رسید؛ سؤالی که هاتف علیمردانی قدری پرطمطراق پاسخ آن را داد، خبرنگار پرسید که “شما از جشنواره فیلم فجر آزرده بودید، به‌گونه‌ای که گفتید «دیگر در این جشنواره حاضر نخواهم شد» و حالا فکر می‌کنید با این کار، دیده خواهید شد؟” او چنین پاسخ داد:

“من زمان ساخت فیلم “آباجان” دلخوری‌هایی داشتم، آن زمان کنایه‌ای گفتم که قاعده بازی را می‌دانید! این هشتمین دوره‌ای است که در فجر حضور دارم گاهی در حق فیلم‌ها اجحاف می‌شود و به‌نظرم بیشترین اجحاف‌ها به فیلم من بوده است. فکر می‌کنم جشنواره با تمام بالا و پایینش متعلق به ما است و باید حفظش کنیم.”

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× سه = 24