از پژوهش های کاربردی حوزه معاونت برون مرزی؛ دوفصلنامه «پژوهشنامه رسانه ‌بین‌الملل» در مرحله رتبه‌بندی نشریات علمی در وزارت علوم

دوفصلنامه «پژوهشنامه رسانه ‌بین‌الملل» به مرحله رتبه‌بندی نشریات علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، «کمیسیون نشریات علمی» وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دوفصلنامه «پژوهشنامه رسانه ‌بین‌الملل» متعلق به واحد پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی صدا وسیما را وارد فرایند ارزیابی نهایی و رتبه‌بندی نشریات علمی کرد.
«پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» نخستین نشریه علمی معاونت برون مرزی صداوسیما است که از سال 1395 پس از کسب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌‌منظور تقویت تولید فکر و ترویج مطالعات راهبردی در عرصه‌های دیپلماسی عمومی، فرهنگی و رسانه‌ای، ارتباطات سیاسی، مدیریت رسانه، مطالعات رادیوها و تلویزیون‌های بین‌المللی، روابط و حقوق بین‌الملل به‌طور مستمر در حال تهیه و انتشار مطالب است.
هیئت تحریریه و مشاوران این نشریه میان‌رشته‌ای، ترکیبی از اساتید برجسته حوزه‌های ارتباطات، مدیریت رسانه، روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل هستند.
علیرغم تقلیل نیروی انسانی و بودجه به‌شدت محدود، با اهتمامی که تیم اجرایی- علمی نشریه (مدیر مسئول، سردبیر، جانشین مدیر مسئول و مدیر داخلی) برای انتشار مقالات علمی- پژوهشی داشتند، سالنامه «پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» از سال 1399 تبدیل به دوفصلنامه شد.
این نشریه از طریق سامانه تخصصی به نشانی imrl.arc.irib.ir به تامین، داوری، تکمیل و انتشار آن دسته از مقالات علمی و بدیع که برای رسانه‌های شنیداری، دیداری و مجازی برون‌مرزی صداوسیما کاربرد دارند، می‌پردازد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار + 1 =