جلسه امروز پارلمان عراق برگزار میشود

بغداد، پایتخت عراق از شامگاه شنبه شاهد استقرار نیروهای “سرایا السلام” وابسته به جریان صدر است.

گزارش: حسین زرآبادی

به نقل از سایت ارم نیوز، یک منبع امنیتی اعلام کرد، گردان‌های “سرایا السلام” در تعدادی از مناطق بغداد به ویژه در مناطق اصلی و مهم در مرکز این شهر، مستقر شده‌اند.

به گفته این منبع نیروهای وابسته به جریان صدر بر خودروهای سیاه رنگی سوار بودند که پرچم‌های جریان صدر بر آن افراشته شده بود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، همچنین اعلام کرد، این نیروها در مناطق “زعفرانیه”، “بلدیات”، “مدینه الصدر” و “الشعله” و سایر مناطق بغداد مستقر شدند و استقرار این نیروها همزمان با برگزاری جلسه پارلمان است که قرار است امروز (یکشنبه) برگزار شود.

رسانه‌های محلی اعلام کردند، نیروهای سرایا السلام همچنین در حسینیه‌ها و مساجد نیز مستقر شدند.

اولین جلسه پارلمان جدید عراق امروز یکشنبه با حضور قانونگذاران عراقی و به منظور تعیین رئیس جدید و معاونان اول و دوم وی برگزار می‌شود.  

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق روز شنبه در توئیتی نوشت: امروز جایی برای فرقه گرایی و طایفه گرایی نیست، بلکه یک حکومت اکثریت ملی خواهد بود که شیعیان در آن از حقوق اقلیت‌ها، سنی‌ها و کردها دفاع می‌کنند. کردها از حقوق اقلیت‌ها، سنی‌ها و شیعیان  دفاع خواهند کرد و سنی‌ها از حقوق اقلیت‌ها، شیعیان و کردها.

وی با اشاره به اینکه “امروز جایی برای فساد نیست، زیرا همه گروه‌ها از اصلاحات حمایت می‌کنند”، تأکید کرد: “همه از ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی حمایت خواهند کرد و قانون در یک قوه قضاییه بی‌طرف حاکم خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک × 3 =