اسکاش: به دنبال احیا و بازسازی سی سخت هستیم

♦به گزارش سلام نیوز “حمیدرضا اسکاش” در گفت و گوی بیست و سی در رابطه با شرایط مدیریت زلزله سی سخت گفت: ما از همان ساعات ابتدایی (از چهارشنبه شب تا پنجشنبه) اسکان اضطراری را به سرعت فعال کردیم، اما علی‌رغم اینکه دو اردوگاه در شهر سی‌سخت یکی در شهرداری و دیگری در سالن ورزشی سپاه برپا شد، مردم به دلیل اینکه نمی‎خواستند از منازل خود دور باشند از این اردوگاه‌ها استقبال نکردند که البته این موضوع طبیعی است.

او با بیان اینکه شهر سی‌سخت و ۱۴۷ روستا در شهرستان دنا آسیب دیدند، افرود: ما باید در فاز اضطراری، توزیع اقلام ضروری از جمله چادر، پتو و … را تا عصر فردا به پایان برسانیم.

معاون سازمان امداد و نجات گفت: شهر سی‌سخت به ۹ منطقه تقسیم شده که در هر منطقه تیم‌هایی متشکل از نیروی انتظامی، سپاه، هلال احمر، نیرو‌های مردمی و معتمدان محل وجود دارد.

اسکاش با بیان اینکه هم‌اکنون چالش اصلی ما اسکان مردم است، افزود: مردم یا باید در اردوگاه‌هایی که برای آن‌ها تهیه شده مستقر شوند یا به منازل اقوام خویش بروند و یا اسکان موقت را هر چه سریعتر احداث کنند، اینها سه راهکار برای اسکان مردم است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته امیدواریم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا روز شنبه آمار دقیق را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم با توجه به میزان خسارت وارده و تسهیلات بلاعوض مصوبه لازم را از دولت اخذ کنیم.

نجار با اشاره به جلسه ظهر امروز که با حضور اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همتی رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: در این جلسه میزان تسهیلات برای شهر و روستا، نوسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی، تسهیلات معیشتی و بلاعوض و کمک اسکان موقت برای افراد آسیب دیده را تعیین کردیم که پس از تصویب دولت اعلام می‌کنیم.

حاجی‌زاده، معاون استاندار کهگیلویه و بویر احمد گفت: یک ساعت بعد از حادثه وضعیت آب، برق و تلفن پایدار شد و تا بامداد روز بعد نیز گاز اماکن مسکونی وصل شد.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امروز (جمعه، اول اسفند) وضع جوی در استان و شهر سی‌سخت بسیار خوب و هوا آفتابی و نسبتا گرم بود.

او افزود: با توجه به زلزله ۵/۶ ریشتری، ۶۳ نفر از هموطنانمان مصدوم شدند که عمدتا سرپایی بودند و خوشبختانه جانباخته‌ای نداشتیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طی بازدیدی که از مناطق شهری داشتم برخی از دیوار حیاط‌ها فرو ریخته و ترک‌های زیادی برداشته بودند، اما سقفی آوار نشده است. نمایندگان بنده در بازدید از مناطق روستایی نیز همین موضوع را تأیید می‌کنند.

نجار با اشاره به میزان خسارت وارد شده بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تیم ۲۰ نفره از روز پنجشنبه همزمان با امدادرسانی، ارزیابی ساختمان‌های آسیب دیده را آغاز کرده است.

او گفت: طبق آخرین ارزیابی‎ها در مناطق شهری تعداد ۴۲۰ و در مناطق روستایی تعداد ۵۸۰ واحد مسکونی آسیب جدی دیده اند که باید تخریب و بازسازی شوند، همچنین ۱۵۰۰ واحد مسکونی شهری و ۱۴۰۰ واحد مسکونی روستایی باید تعمیر شوند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = پانزده