اعتراض خبرنگاران و مردم بیت المقدس به بازداشت وحشیانه خبرنگار الجزیره

♦به گزارش سلام نیوز روز گذشته نیروهای صهیونیستی به یک خبرنگار که حوادث مربوط به نزاع ارتش صهیونیستی را پوشش می داد حمله کردند و این باعث اعتراض سایر خبرنگاران در اقصی نقاط جهان و رسانه های آنان شد.

«عمرو ادیب» روزنامه نگار برجسته عرب، حمله نیروهای اسرائیلی به «گوارا البدیری» خبرنگار کانال “الجزیره” و همکار خبری “پرس تی وی ” در قدس را محکوم کرد و گفت این اقدامات رژیم غاصب اسرائیل چیزی جز حمله به انسانیت نیست. سالهاست که خبرنگاران و شهروندان و مردم عادی در فلسطین اشغالی از کوچکترین حقوق خود محروم هستند.

عمرو ادیب گفت: شما مشکل تاریخی من با الجزیره را می دانید، اما این باعث نمی شود از حقوق یک انسان و خبرنگار که تنها در پی نشان دادن وقایع مربوط به رژیم صهیونیستی مورد آزار قرار می گیرد، کوتاه بیایم. چیزی شبیه این است که بگویید من و برادرم مخالف پسر عموی خود هستیم ، و من و پسر عمویم مخالف غریبه هستیم.

وی افزود : در جریان برنامه “الحكایا” در MBC مصر ، خبرنگار الجزیره در بیت المقدس «گوارا البدائری» را به زور و خشونت دستگیر کردند و هدف ایجاد ارعاب علیه سایر خبرنگاران بود.

روزنامه نگار مصری ادامه داد: امروز ، او توسط اشغالگران اسرائیل مورد حمله قرار گرفت و همه دیدند صحنه دستگیری گوارا چه صحنه وحشیانه ای است.

وی ادامه داد: افسران اشغالگر ادعا كردند كه گوارا به یك سرباز زن اسرائیلی حمله كرده و آنها می خواستند او را به ستون شهر ببندند.

ما اعتراض خود را به جهان نشان می دهیم و می گوییم این رژیم به حقوق خبرنگاران و شهروندان و هیچ انسانی احترام نمی گذارند. 

وی اضافه کرد: مردم از کمبود انسانیت و اخلاق و در واقع یک اشغال نژادپرستانه متعجب است و تأکید کرد که دنیا به آزادی رسانه ها و روزنامه نگار اهمیت می دهد و این رژیم باید مجبور به احترام به حقوق خبرنگاران و شهروندان شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = سه