توطئه آمریکایی!/اعتراض انصارالله به طرح صلح ناعادلانه آمریکا برای یمن!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از المسيرة ، رئیس هیئت ملی یمن در مورد پیشنهاد نماینده آمریکا گفت :این سخنان توطئه ای علیه مردم یمن است.

محمد عبدالسلام ، رئیس هیأت ملی یمن روز جمعه ، در مورد آنچه نماینده آمریکا آن را یک پیشنهاد برای یمن خواند، اظهار داشت: پیشنهاد آمریکایی ها درباره مساله یمن ،شامل توقف محاصره یا آتش بس نیست بلکه انحرافات در آرایش سیاسی و یک توطئه است که منجر به از سرگیری محاصره و اختلافات دیپلماتیک می شود.

وی گفت: اگر سعودی ها و آمریکایی ها جدی بودند تا تهاجم و محاصره پایان یابد و کمکی به مردم یمن شود، هرچه زودتر صریحتا پایان جنگ و محاصره را اعلام می كردند و ما از آن استقبال می کردیم ، نه آنکه با این طرح ها پیش آیند.

رئیس هیئت ملی افزود: اینکه یک نماینده آمریکایی بیاید طرحی را ارائه دهد با مفاد غیر عادلانه حتی نسبت به آنچه پیشتر توسط فرستاده سازمان ملل ارائه شده بود ، این مورد غیرقابل قبول است .

ایشان ضمن تاکید دوباره بر این مهم که آنچه نماینده آمریکا ارائه داده توطئه ای بیش نیست، افزود : این یعنی قرار دادن یمن در مرحله خطرناک تر از شرایط کنونی.

وی همچنین تأکید کرد آنچه را که آنها از طریق جنگ و ویران کردن یمن به دست نیاوردند ، می خواهند از طریق مذاکره بدست آورند .

وی ادامه داد: آمریکایی ها با ارائه مو به موی شرایط سعودی برای آتش بس به عنوان پیشنهادی برای توقف جنگ ، بار دیگر نشان دادند که کاملا پشت تجاوز و محاصره ایستاده اند.

وی اظهار داشت که فعلا هیچ تغییری در پایان دادن به جنگ و رفع حصر دیده نمی شود .

عبدالسلام در مورد ادعاهای طرف غربی و سعودی درباره کمک های بشردوستانه و اینکه به دست مستحقش نمی رسد ، این ادعا را دروغ و سقوط بسیار بزرگی توصیف کرد و توضیح داد : کشتی های نفتی توسط بازرگانان یمنی با پول خود خریداری می شوند نه با پول آمریکایی یا سعودی ؛ آنها مجوز سازمان ملل را دریافت می کنند اما ائتلاف متجاوز برای جلوگیری از ورود آنها  وارد عمل می شود و می گوید خودسرانه است !

وی گفت: ما تمام شرایط پیشنهادی طرف ها را برای اطمینان از رسیدن کمک های بشردوستانه به مردم یمن پذیرفتیم ؛اما آنها وقتی هیچ بهانه ای برای ادامه حصر و فشار پیدا نکردند ، ادعا کردند که این کمکها به کسانی که مستحق آن هستند نمی رسد. آنها بسیاری حقوق معمول مردم یمن را مستقیم و غیر مستقیم پایمال می کنند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو − = 0