اعتراض مردمی در آمریکا به سیاست حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی

♦به گزارش سلام نیوز ایالات متحده دیروز و امروز شاهد تظاهرات هزاران طرفدارفلسطین بود که با تجمع و تکان دادن بنرهایی خواستار پایان حمله اسرائیل به غزه شدند.

آن ها با سردادن شعارهایی خواستار ان بودند که رئیس جمهور «جو بایدن» حمایت از اسرائیل را متوقف کند.

08:32:19

در نیویورک ، حدود دو هزار تظاهر كننده از نژادهای گوناگون در منطقه رودخانه خلیج بروكلین جمع شدند و در آنجا پرچم های فلسطین را برافراشتند .

آن ها شعارهایی مانند “فلسطین آزاد ،  فلسطین آزاد خواهد شد،نه به اسرائیل” را سر دادند.

تظاهرات مشابه گسترده ای در تعدادی دیگر از شهرهای آمریکا ، به ویژه در بوستون ، واشنگتن ، دیربورن و میشیگان برگزار شد که شمار زیادی از افراد به نژادهای گوناگون در آن شرکت داشتند.

«آلیسون زامبرانو» دانشجوی 20 ساله اهل کنتیکت برای تظاهرات در نیویورک گفت: “فلسطینی ها حق زندگی آزاد دارند و فرزندان غزه نباید کشته شوند و ما با این روند مخاف هستیم.

مشور احمد ، 73 ساله فلسطینی که 50 سال در نیویورک زندگی می کند ، گفت: من از بایدن و دولت او می خواهم که دیگر از قتل و چنین سیاسیت هایی حمایت نکنند. از قربانیان حمایت کنید ، جلوی آزار و شکنجه را بگیرید.

روز شنبه ، هزاران تظاهرکننده در بسیاری از شهرهای اروپا و کانادا به خیابان ها آمدند تا با فلسطینی ها همبستگی نشان دهند. 

این رویدادها به خوبی نشان می دهد مردم آمریکا با سیاست های آمریکایی مبنی بر حمایت از قتل و جنگ و فشار بر دیگر ملت ها همراه نیستند و موضع مردم درمقابل این دست سیاست خارجی خصمانه با ملل اسلامی با دولت آمریکا متفاوت است. حتی باید پرسید چگونه دولت آمریکا می تواند به این حجم از نظرات مردمی در مخالفت با سیاست های حمایتی خود از رژیم صهینیستی بی توجه باشد؟آیا بهتر نیست دولت آمریکا درمیادین سیاست خارجی خود متوازن تر عمل نماید؟

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − = 3