اعتراض گزارشگران بدون مرز علیه اقدامات ضد بشری بن سلمان

♦به گزارش سلام نیوز سازمان «گزارشگران بدون‌مرز» اعلام کرد در آلمان علیه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی به خاطر ارتکاب جنایت‌های ضد بشری شکایت کرده است.

این سازمان با محکوم کردن قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی و زندانی کردن بیش از 30 روزنامه‌نگار دیگر، در بیانیه‌ای اعلام کرد شکایتی درخصوص ظلم و سرکوب برنامه‌ریزی شده روزنامه‌نگاران سعودی علیه ولیعهد و چهار مسئول بلندپایه عربستانی به دادگاهی در استان کارلسروهه آلمان ارائه کرده است.

العربی الجدید گفت :سازمان گزارشگران بدون مرز در بیانیه خود افزود که ولیعهد سعودی به شکلی غیر مستقیم در قتل خاشجی دست داشته است و شکایت مذکور همچنین علیه «احمد العسیری» نائب رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی، «محمد العتیبی» سرکنسول پیشین عربستان در استانبول و «ماهر عبد العزیز مطرب»، افسر اطلاعاتی که مسئول شکنجه و قتل خاشقجی بوده، اقامه شده است.

این شکایت بی‌سابقه همچنین جزئیاتی از بازداشت و شکنجه 34 روزنامه‌نگار از جمله «رائف بدوی»، وبلاگ‌نویس سعودی ارائه کرده است.

گزارشگران بدون مرز اظهار داشته که روزنامه‌نگاران بازداشت شده در معرض قتل، شکنجه، خشونت جنسی و محرومیت از آزادی‌های مشروع قرار گرفته‌اند.

سازمان اطلاعات ملی امریکا پیشتر در گزارشی اعلام کرد که مدیر این سازمان احتمال موافقت شخصی ولیعهد عربستان در حادثه ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار عربستانی، را بسیار بالا می‌داند.

به گزارش الجزیره، در این گزارش تأکید شده که سلطه ولیعهد عربستان بر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور چنان شدید است که دشوار بتوان تصور کرد که این حادثه بدون اجازه وی انجام شده است.

این گزارش 21 فرد را در این حادثه سهیم دانسته است.

خبرگزاری «بلومبرگ» پیش از این خبر داده بود که رئیس جمهور امریکا تصمیم دارد در این راستا 76 شهروند عربستانی را تحریم کند.

جمال خاشقجی در 2 اكتبر 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه × = 27