افراد متناسب با درآمدشان مالیات می دهند

♦به گزارش سلام نیوز محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب وضع مالیات بر خانه‌های گران قیمت(لوکس) در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: خانه‌های لوکس در کشور از انرژی پنهان و یارانه‌ای در برق، گاز و… بهره می‌برند.

وی افزود:نمایندگان با تصویب وضع این مالیات تأکید دارند که برای تحقق عدالت اجتماعی، افراد متناسب با امکانات و درآمدهایشان مالیات دهند تا منابع حاصل در کمک به مناطق محروم استفاده شود.

وی افزود: ما مخالف سرمایه و پول نیستیم و از شهروندان سرمایه‌دار حمایت می‌کنیم، اما مانند دیگر کشورها افرادی که امکانات و درآمد بیشتر دارند، باید مالیات پرداخت کنند و به جای نفت، مالیات در اداره کشور سهمی داشته باشد؛ تنها کارمندان نباید مشمول پرداخت مالیات شوند.

•رضایی کوچی با بیان اینکه چنین سهم‌های مالیاتی در ایران کمتر وجود دارند و برای اداره کشور، بیشتر به نفت متکی بوده‌ایم، تصریح کرد: برای دریافت مالیات، از فیش حقوقی کارمندان درصدهایی به صورت پیش فرض برداشته می‌شد که اکنون در پی مقابله با فرار مالیاتی و بررسی معافیت‌های مالیاتی مانند مالیات بر خانه‌های گران و لوکس،  خرید و فروش های مکرر املاک و زمین‌های رها شده هستیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: پیشتر موضوع مالیات بر خانه‌های لوکس را به صورت فعلی نداشتیم و البته روشن و الزام‌آور هم نبوده است. در نتیجه این موضوع را در بودجه به همراه عددهایش تعیین کردیم تا دستگاه‌ها اجرایی قانون را عملیاتی کنند. بیش از دو میلیون واحد خانه خالی وجود دارد که مالکان آنها نه واحدها را می‌فروشند و نه اجاره می‌دهند؛ همچنین معمولاً در فضاهای خوب شهری هم قرار گرفته‌اند. در همه جای دنیا مرسوم است هر کسی مِلک، زمین یا درآمدی دارد، به نسبت ارزش، باید مالیاتش را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:ایران؛ سوژه رقابت انتخابات در رژیم جعلی اسرائیل!

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو × 4 =