افزایش بحران انسانی در هائیتی

گزارش: علی صمدی

♦به گزارش سلام نیوز هزاران هائیتیایی در شرایط بغرنج انسانی به سر می برند . آن ها از جنگ چریکی در کشور خود فرار می کنند. گاه در یک سالن ورزشی زندگی کرده و گاه به طور موقت در خانه های شخصی اسکان داده می شوند و به این دلیل آسیب پذیری بیشماری را تجربه می کنند.
آژانس های بشردوستانه سازمان ملل هفته گذشته اعلام کردند که هزاران هائیتی به دلیل درگیری بین باندها در پورتو پرنس ، پایتخت ، از ابتدای سال مجبور به ترک خانه های خود شدند و ابراز نگرانی کردند که وضعیت در ماه های آینده بدتر خواهد شد .

طبق سرشماری انجام شده توسط آژانس های سازمان ملل متحد ، بیش از ده هزار نفر از محله های فقیرنشین پایتخت به دلیل خشونت یا آتش سوزی مجبور به ترک خانه های خود شدند که آخرین مورد آن در محله مارتیسنت رخ داد که از ساکنان آن تخلیه شد.

به دلیل ناامنی و بی ثباتی سیاسی ، هائیتی ، فقیرترین کشور قاره آمریکا در تلاش است تا از یک بحران بی پایان آدم ربایی و خشونت باندی خارج شود.

کمک های ارائه شده توسط آژانس ها و سازمان های بشردوستانه با سرعت کمتری سازماندهی می شد و قسمت عمده آن را با هلی کوپتر از بندر او پرنس به شهر همسایه منتقل می کرد .

«برونو مایس» نماینده صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در هائیتی گفت که در حال حاضر سالن ورزشی در کارفور 1120 نفر را شامل می شود که  از جمله آن 450 کودک در شرایط بسیار دشوار به سر می برند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 7 =