افزایش بی سابقه نقض حریم آتش بس در ماریب یمن از سوی ائتلاف متجاوز

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از المسیره ،اتاق عملیات افسران رابط و هماهنگی در حدیده عصر روز یکشنبه فاش کردند که تنها طی 24 ساعت گذشته 79 مورد نقض نیروهای ائتلاف سعودی را در جبهه های استان کشف کرده اند و این آمار بی سابقه نشان از بی احترامی و پیام نقض پیام های آتش بس سازمان ملل از سوی ائتلاف متجاوز است.

08:26:28

منبع اتاق عملیات افسران رابط اظهار داشت که از جمله تخلفات نیروهای تجاوز ، ایجاد استحکامات رزمی در الجبلیا و پرتاب 8 موشک از هواپیماهای بدون سرنشین در توهایتا و خیابان 50 است.

الجزیره اعلام کرد پس از کشته شدن دست کم 17 نفر در انفجار امروز 17 خرداد در شهر ماریب که اتهام آن متوجه تجاوزات ائتلاف سعودی است، نمایندگان ایالات متحده و انگلیس ضمن متهم کردن گروه مبارز موسوم به حوثی ها ، اعلام کردند این کشتار را آنها مسبب بوده و باید به حمله خود در شمال این کشور پایان دهند.

«کاتی وسلی» کاردار ایالات متحده در امور یمن بدون اشاره به تجاوزات ائتلاف سعودی و نقش آن در افزایش درگیری ها گفت: این درگیری غیرانسانی باید متوقف شود و هر دو طرف باید آن را جدی بگیرند.

گفتنی است افزایش آمار درگیری ها و تلفات انسانی در شهر ماریب یمن با وجود اعلام تلاش های دیپلماتیک سازمان ملل برای آتش بس ادامه دارد و امروز سازمان ملل از آغاز دور جدید فعالیت سفیران برای کاهش درگیری ها و آتش بس ادامه دارد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× نُه = 45