افزایش حملات تروریستی در بورکینافاسو، موجب تشدید ترس نسبت به گروههای اسلام گرای افراطی شده است

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس بیانیه دولت بورکینافاسو،حداقل 30 نفر شب گذشته در درگیری با تروریست ها و  اسلام گرایان افراطی کشته شدند.

«لبیدی اووبا»مقام دولتی ، پس از فرار از حمله تروریست ها به آسوشیتدپرس گفت که این حمله در روستای کودیل در نزدیکی مرز با نیجریه رخ داده است.

اووبا گفت تروریست‌ها روستا را محاصره کردند و خانه به خانه به آتش کشیدند و مردم را کشتند.پ

وی افزود:من زود دویدم و فرار کردم ؛زیرا تروریست ها معمولاً به دنبال مقامات هستند. همه ما دعا می کنیم که اکنون صلح و دوری از افراط گرایی به کشور ما برگردد. مردم خسته شده اند و صلح می‌خواهند. 

این حمله دقیقاً یک هفته پس از کشته شدن دو روزنامه نگار اسپانیایی و یک متخصص حفاظت از محیط زیست ایرلندی و ناپدید شدن یک سرباز بورکینابه صورت گرفت که به احتمال زیاد توسط همین گروه تروریستی افراطی در این منطقه بوده است. 

در حمله هفته گذشته در چنین روزی 18 نفر در روستای یاتاکوو در منطقه ساحلی کشته شدند. یکی از ساکنان که از حمله روز دوشنبه فرار کرده بود گفت که تقریباً 100 تندرو تروریسم که خود را مسلمان می خواندند با موتور سیکلت ، سه چرخه و کامیون وارد شهر شدند. در این حمله چهار نفر از فرزندان برادرش کشته شدند.

ارتش ناقص بورکینافاسو در تلاش برای مهار گسترش گرووهای تروریستی است که گفته می شود مرتبط با القاعده هستند.

«هنی نسایبیا» خبرنگار گفت: تروریسم در این منطقه هزاران نفر را کشته و بیش از یک میلیون نفر را آواره کرده است. سال گذشته دولت برای کمک به ارتش در مقابله با تروریسم از رزمندگان داوطلب کمک گرفت . این منطقه و مناطق دیگر مبارزانی داوطلبانه برای مواجهه با تروریسم و گروههای افراطی آماده کرده است.این اقدامات باعث ترس و واهمه مردم از گروههای اسلامی(افراطی)شده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار + 6 =