اقدامات ارزشمند وزارت فرهنگ برای تشکیل جلسات خانگی قرآن در جوانان

در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی بن ابی طالب(ع) با تبریک میلاد با سعادت امام علی (ع) و ایام ماه رجب، حضور در محفل قرآنی و همنشینی با قاریان و حافظان این کتاب آسمانی را توفیق بزرگ الهی دانست که بطور یقین منور به نور الهی شده است.

گزارش:آیات زین الدین

رئیس مرکز فرهنگ عمومی کشور در ادامه حضور در محافل قرآنی را نقطه قوت این محافل دانست و گفت: باید اجتماعات جلسات خانگی برگزاری محافل قرآن را بیشترکنیم.

وی در این مراسم صمیمانه که با حضور جمعی از خردسالان و نوجوانان حافظ قرآن کریم برگزار شد، آیات تلاوت شده در این محفل را مصداق بارز ارتباط قرآن با روح افراد برشمرد و گفت: باعث مسرت است که جوانان و نوجوانان و دانش آموزان ایران اسلامی اینگونه با همت بی وقفه خود قرآن را حفظ کرده و تسلط به تمامی آیات دارند و برای جامعه منشا خیرو برکت هستند.

 اسماعیلی برگزاری این نمونه محفل قرآنی در جامعه اسلامی افزود: رسانه ها نقش مهمی در زمینه اطلاع رسانی اینگونه محافل ایفا می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زیر مجموعه این وزارتخانه همچون معاونت قرآن و عترت و سازمان اوقاف و امورخیریه به عنوان متولی مسابقات قرآنی، وظایف مشخصی تعریف شده تا فضای قرآنی برای موسسات و گروه مردمی را هموار کنند، اظهار داشت: بر این باوریم موفقیت زمانی حاصل می‌شود که خود مردم مانند حضور در این دارالقرآن کریم فعال و همراه باشند و قرآن را از خود جدا نکنند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 − یک =