الحشد الشعبی کوه های «تلفعر» را از وجود داعش پاکسازی کرد

نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق در عملیاتی کوه های مشرف به شهر «تلعفر» واقع در استان شمالی «صلاح الدین» را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کردند.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز به نقل از العالم ،سازمان الحشد الشعبی روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای بسیج مردمی عراق با اجرای عملیاتی به پاکسازی کوه های «محلبیه» (در شرق تلعفر) از بقایای عناصر داعش مبادرت کردند.

این بیانیه می افزاید، نیروهای الحشد و ارتش عراق عملیاتی را برای جست و جو و پاکسازی رشته کوه مهلبیه از بقایای داعش در شرق تلعفر انجام دادند.

سازمان الحشد الشعبی خاطرنشان کرده، در این عملیات دستگاه اطلاعات، گروه های خنثی سازی و کنترل مواد منفجره، نیروهای تیپ ۵۳ بسیج مردمی و ارتش مستقر در استان نینوا مشارکت داشتند.

بنابر این گزارش، در این عملیات چندین مخفیگاه تروریست ها منهدم و ۲۰ کیلومتر از محدوده منطقه در کوه محلبیه از وجود عناصر داعش پاکسازی شد.

گروه تروریستی داعش اواخر خرداد ۹۳ خورشیدی شهر تلعفر در شمال عراق را به اشغال خود درآورد.

جمعیت این شهر ٢٠٠ هزار نفری را بیشتر ترکمن‌های شیعه تشکیل می دهند. داعش پیش از اشغال تلعفر شهرهای مهم موصل و تکریت را نیز تصرف کرده بود.

عراق در سال ۲۰۱۷ با بسیج نیروهای مردمی و ارتش پیروزی بر داعش را که به مدت بیش از سه سال نزدیک به یک سوم قلمرو این کشور را گرفته بود، اعلام کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 7 = شصت سه