الله وردیف /«قدس در جهان به معیار بشر دوستی و حق و باطل بدل شده است!»

«دکتر ایلگار ابراهیم اغلو الله وردیف»*در یادداشتی برای سلام نیوز نوشت: حوادثی که این روزها در قدس و در کل فلسطین روی می دهند، در واقع به معنای ورشکستی راهبردی رژیم تروریست صهیونیستی است.

 

می توان گفت که این تحولات شروعی برای پایان این رژیم است. این پایان می تواند در عرض سه ماه ، یک سال یا پنج سال تحقق یابد. اما، این روند برگشت پذیر نیست.

این حقیقت را سردمدران صهیونیست نیز به خوبی درک کرده اند. ماشین نظامی صهیونیسم که از فرق سر تا نوک پا مسلح است و فقط از آمریکا بیش از سه میلیارد دلار کمک تسلیحاتی گرفته است، با محرومیت های بی نظیر و مشکلات غیرقابل باور مواجه شده و علی رغم خیانت دائمی در درون فلسطین و علی رغم خنجری که توسط دولت های خلیج فارس به کمر جهان اسلام زده شد، در نتیجه ضربات نظام مندی که از نیروهای مقاومت دریافت کرد، به طور جدی شکاف برداشته است.

صهیونیست هایی که روزهای متمادی از پناهگاه ها بیرون نمی آیند، خود نشانه آشکار گریزناپذیر بودن پایان این رژیم، دود شدن “امنیت افسانه ای” آن و سپری شدن دوران قتل عام های بی پاسخ است.

نتایج مقاومت اخیر فلسطین را از چند جهت می تواند تحلیل کرد:

رژیم صهیونیستی براساس عادت همیشگی خود، در ماه مبارک رمضان جنایات خود را در قدس تشدید کرد. علاوه بر این، این بار وحشیانه و نمایشکارانه ، نمازگزاران در مسجدالاقصی را ترور کرد. در واکنش به این جنایت، فلسطینی ها نه تنها عقب نشینی نکردند، بلکه با جدیت مقاومت کردند و این مقاومت مستمر شد. در روز قدس، 70 هزار انسان در مسجدالاقصی گردهم آمدند. علی رغم  ادامه تمامی انواع جنایت های رژیم صهیونیستی، در نماز عید فطر نیز 100 هزار نفر شرکت کردند. تمامی این ها در فضای سخنان آیت الله العظمی امام سید علی خامنه ای (دام ظله) در روز قدس، علامتی ویژه است.

پیوند زنده قدس و غزه یک بار دیگر به اثبات رسید. مقاومت غزه فداکارانه جواب تروریسم صهیونیستی در قدس را داد. در این میان، مراکز مختلف مقاومت نیز همبستگی خود را ابراز کردند. حتی گام های عملی در این راستا برداشته شدند. در مجموع، امنیت افسانه ای رژیم صهیونیستی ویران شد.

در کل دنیا، قدس به میزان و معیار تفکیک حق و باطل و بشر دوستی تبدیل شده است. قدرت های امپریالیستی و در رأس آنها آمریکا، در کنار تروریسم صهیونیستی جای می گیرند. وجدان های آگاه دنیا و مستضعفان جهان نیز به دفاع از قدس و مقاومت برمی خیزند.

نظم جهانی در حال دگرگونی است. هندسه جدید ژئوپلتیکی و تمدنی در حال برقراری است. مفهوم جهانی بیداری اسلامی امت که مرحوم امام خمینی (ره) آغازگر آن است، در حال میوه دادن است. این باغ پربرکت با تلاش باغبانی بصیر و حکیم و باتدبیر و دارای منصب ولایت، آیت الله العظمی امام سید علی خامنه ای ( دامت برکاته) و با آبیاری با خون پاک شهدای امت و در رأس آنها حاج قاسم سلیمانی ، در حال رسیدن به برکت خود است.

ریشه تمامی این ها، امدادهای غیبی الهی است که به برکت فلسفه انتظار آشکار می شوند.

از خداوند متعال ، برای همگان بندگی و بصیرت و تدبیر در راه تاسیس تمدن نوین اسلامی مسالت می نماییم.

 

*سردبیر “روزنامه دیرلر” آذربایجان و رئیس مرکز دفاع از حقوق بومی و آزادی بیان

مطلب پیشنهادی

توجه به افکار عمومی در حیطه صلح؛ وظیفه امروز رسانه‌ها

دکتر عبدالحسین السلطان: مقابله با رویکرد تروریستی در اقصی نقاط جهان با مقاومت در برابر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × سه =