امارت و صلح بین الملل و کشورهای همسایه

حملات ارتش یمن به خاک امارات، سؤالات مهمی را در مورد امنیت این کشور ایجاد کرده، زیرا امارات میلیاردها دلار برای ارتقاء شهرت خود به پناهگاهی امن و به دور از ناآرامی و خشونت ها در کشورهای عربی همسایه، سرمایه گذاری کرده است.

گزارش: ایات زین الدین

به گزارش امروز (پنجشنبه) پایگاه خبری «الخلیج الجدید»، حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن به امارات نه تنها ضربه متقابلی به سیاست خارجی تهاجمی اتخاذ شده توسط ابوظبی وارد کرد، بلکه به ایجاد حفره بزرگی به اندازه یک موشک بالستیک به ادعای امارات مبنی بر «سوئیس خاورمیانه» منجر شد.

این حملات نه تنها حاکمان امارات، بلکه جنایتکاران و جنگ طلبان را نیز نگران میکند .

گزارش اخیر «موقوفه کارنگی برای صلح بین المللی» نشان داد که بسیاری اقدامات علیه صلح بین الملل از باشگاه فساد بیرون میزند .

در این گزارش آمده است: در حالی که امارات سابقه همکاری قوی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی دارد، اما در مورد فعالیت‌های مبارزه با جنگ طلبان نیز باید اقدماتی صورت دهد. 

به گزارش الخلیج الجدید، اگر امارات به راحتی با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک مورد حمله قرار گیرد، آنها در مورد ادامه حضور خود در این کشور تجدید نظر خواهند کرد.

«ایاد البغدادی» فعال برجسته فلسطینی در مورد اینکه اگر «جنبش انصارالله» شهرهای بزرگ امارات را هدف قرار دهد، چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: کارگران مهاجر چمدانهای خود را بسته و یک شبه امارات را ترک میکنند.

وی افزود: اکثر ساکنان امارات به دلیل فرصتهای اقتصادی به این کشور آمده اند و بیش از نیمی از آنها اهل جنوب آسیا هستند، این افراد در صورت تشدید تنش نظامی، در این کشور نمی مانند و مقامات امارات نمیتوانند مانع رفتن آنها شوند، زیرا در نهایت شهروند این کشور نیستند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 × چهار =