امیرعبداللهیان:تحریم ضد حقوق بشری به ابزار کاخ سفید تبدیل شده است

♦به گزارش سلام نیوز دکتر حسین امیرعبداللهیان امروز (شنبه) با کریستوفر ماپانگا سفیر زیمبابوه در تهران دیدار و گفت وگو کرد. 

دستیار ویژه رییس مجلس در دیدار با سفیر زیمبابوه در تهران، گفت: تحریم های یکجانبه و ضد حقوق بشری کاخ سفید و برخی کشورهای اروپایی به ابزاری تروریستی علیه ملت ها از جمله جمهوری زیمبابوه تبدیل شده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل در ابتدای این دیدار گفت: تحریم های یکجانبه و ضد حقوق بشری کاخ سفید و برخی کشورهای اروپایی به ابزاری تروریستی علیه ملت ها از جمله جمهوری زیمبابوه تبدیل شده است.

وی افزود: رایزنی و گفت وگوهای موثر بین دولتها و مجالس دو کشور می تواند گام مشترک و مهمی برای حرکت در مسیر شکستن تحریم ها باشد. 

دستیار ویژه رئیس مجلس در ادامه بر اهمیت نقش دیپلماسی پارلمانی در ارتقاء مناسبات دوستانه فیمابین تاکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم همکاری ها در قاره مهم‌ آفریقا تاکید دارد.

وی با انتقاد از رفتار نظام سلطه در فقیر نگهداشتن و‌ استثمار آفریقا و سرقت منابع غنی این قاره ثروتمند، بر آمادگی کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی از جمله در حوزه های اقتصادی ، بهداشت و درمان و همچنین گفتگوی گروه های دوستی پارلمانی  دو‌کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت زیمبابوه برای قربانیان ویروس کرونا از جمله فوت وزیر خارجه این کشور در اثر ابتلا به کرونا تصریح کرد: ما از انتقال تجارب کادر درمان و پزشکان ایران برای کمک به دولت زیمبابوه استقبال می کنیم .

سفیر زیمبابوه با اشاره پیشرفت های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه های علم ، فناوری، دفاعی  و‌ توسعه پایدار تصریح کرد: با توجه به نقش و جایگاه مجالس دو کشور در عرصه قانونگذاری و نظارت بر عملکرد دولت ، تقویت و تحکیم روابط پارلمانی فیمابین برای کشور متبوعش بسیار حائز اهمیت است .

وی افزود: در این راستا تمایل داریم گفت وگو و‌تبادل نظر میان مقامات پارلمانی دو کشور را در شرایط کنونی متاثر از همه گیری کرونا به صورت نشست مجازی برگزار کنیم .

وی در پایان افزود: سفارت جمهوری زیمبابوه برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و گسترش بیش از پیش تعاملات فیمابین در دستور کار ما است.

بیشتر بخوانید:جهانپور: کرونای جهش یافته ایرانی صحت ندارد

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× چهار = 12